پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی گفتند: گاهی در خیابان برخی از اهل علم را می بینیم که با خانواده به وضع غیرصحیح راه می روند؛ البته ما نمی گوییم که حرام است؛ اما متأسفانه به نحوی تردد می کنند که دیگران از حجاب و عفاف دور می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار داشتند: حضرت فرمودند: «من احبّ ان ینظر الی عتقاء الله من النار فلینظر الی المتعلّمین/ هرکس دوست دارد به آزاد شدگان خدا از آتش بنگرد، نظر به دانشجویان نماید.

ایشان با بیان این مطلب که اشخاصی که در حال تحصیل یا تدریس هستند، مصداق این روایت می باشند، ابراز داشتند: یکی از مباحثی که طلاب علوم دینی باید به رعایت آن اهتمام داشته باشند، تناسب حرکات آنان با گفتار است.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: گاهی در خیابان برخی از اهل علم را می بینیم که با خانواده به وضع غیرصحیح راه می روند؛ البته ما نمی گوییم که حرام است؛ اما متأسفانه به نحوی تردد می کنند که دیگران از حجاب و عفاف دور می شوند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کردند: گاهی این حرکات، مردم را از دین دور ساخته و آنان می گویند اگر اسلام و دین همین است، پس مابقی کارهای ما هم اشکالی ندارد.

این استاد برجسته حوزه در پایان بیان داشتند: در راه رفتن با خانواده و فرزندان باید به گونه ای باشیم که مردم را به تقوا و عفت دعوت کنیم؛ نه اینکه آنان را از دین دور نماییم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha