جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
همایش بین المللی در پاکستان

حوزه / همایش بین‌المللی دو روزه «خیریه اسلامی و توسعه اجتماعی در پاکستان» در اسلام‌ آباد برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»،به نقل از pakobserver.net، همایش بین‌المللی دو روزه «خیریه اسلامی و توسعه اجتماعی در پاکستان» توسط اداره انسان شناسی و دانشگاه قائد اعظم در اسلام‌ آباد برگزار شد.

این همایش بخشی از فعالیت‌های مرتبط با پروژه مطالعات قومیت نگاری از پویایی امور خیریه در پاکستان و حمایت کمیسیون آموزش عالی انجام شد.

در جلسه افتتاحیه این کنفرانس دکتر جاوید اشرف،  معاون رئیس دانشگاه قائد اعظم پاکستان با سپاس از برگزارکنندگان این همایش، از تلاش‌های آکادمیک و ارائه بورس تحصیلی در رابطه با این موضوع با اهمیت تشکر و قدردانی به عمل آورد و خواستار ارزیابی علمی رابطه خیریه اسلامی و توسعه اجتماعی شد.

خیریه تنها کمک مالی نیست

دکتر جاوید در ادامه سخنانش گفت: در دیدگاه اسلامی خیریه نه تنها به معنای حمایت مالی و کمک‌های نقدی و مادی است، بلکه عمل خیر همچنین به معنای احترام به حقوق، اعتقادات و داشتن رویکردی همراه با مساوات با سایر انسان‌ها نیز تلقی می‌شود.

دکتر محمد علی‌خان سیف، وکیل دعاوی و عضو سنای پاکستان نیز در این مراسم گفت: خیریه و اعمال خیر بخش هسته‌ای اعتقادات دین اسلام را تشکیل می‌دهند. از آنجایی که اسلام به اهمیت بنیادین زکات، صدقه و خیریه  و ارائه تسهیلات برای تحقق نیازهای اساسی بشر تاکید کرده است، به همین علت امور خیریه همیشه یک نقش محوری در آموزه‌های اسلامی ایفاء می‌کرده است.

دکتر وحید چودری، رئیس اداره انسان‌شناسی و محقق اصلی این پروژه نیز گفت: تعیین رابطه میان خیریه اسلامی و توسعه اجتماعی به تحقیقات عمیقی نیاز دارد تا از این طریق پتانسیل امور خیریه روشن شده و این پتانسیل به سوی ایجاد رفاه برای مردم و برطرف کردن نیاز‌های عامه جامعه سوق پیدا کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha