جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در راختتامیه دهمین جشنواره سراسری قرآن کریم حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: متاسفانه در ایام انتخابات شاهد اختلافات سیاسی زیادی بودیم که حال انسان را دگرگون می کرد!؛ باید نسبت به آبروی افراد دقت بیشتری داشت.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امروز در مراسم اختتامیه «دهمین جشنواره قرآنی حوزه های علمیه خواهران» که در سالن  اجتماعات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد، با اشاره به اینکه قرآن کریم خود را در سوره یونس با چهار ویژگی معرفی کرده است، اظهار داشت: ویژگی نخست قرآن این است که بهترین موعظه در زمینه های مختلف خانواده، اجتماع، آداب رفتار و گفتار و ... می باشد.

وی با بیان اینکه شفادهندگی دومین ویژگی قرآن است، تصریح کرد: قرآن مدعی شفادهندگی بیماری های جسمی نیست اما بدون تردید شفابخش حسد، کینه، شهوت، غضب و ... است. 

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: قصص قرآن کریم شفابخش اخلاق انسانی  و مسیر دستیابی به تعالی است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به دیدار جمعی از واعظین با مقام معظم رهبری، گفت: ایشان در این دیدار تاکید کردند که منبرها را متن محور کنید و مردم را با این فضا آشنا کنید.

وی افزود: در دیدار دیگری که خدمت حضرت آیت الله سیستانی داشتیم، ایشان نیز تصریح کردند، منبر نباید با عقاید مردم بازی کند و بر لزوم توجه به محتوای منابر تاکید داشتند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی بر لزوم عدم سستی به مبانی قرآن کریم تاکید کرد و گفت: اگر به مبانی و علوم قرآن عمل شود، مشکلات جامعه رفع می شود و در مسیر تعالی قرار می گیرد.   

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی سومین ویژگی قرآن کریم را «هدایت» عنوان کرد و افزود: همچنین «رحمت» قرآن نیز یکی دیگر از ویژگی های این کتاب الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شاخصه های مهم انسان خردمند اشاره داشت و افزود: اولین نشانه انسان های خردمند عمل به عهد با خداوند است؛ اگر ما بر میثاق خود با خداوند پایبند باشیم، خداوند بدون تردید به عهد خود عمل می کند.   

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه انسان های خردمند اهل پیوند و جوشش هستند و از درگیری پرهیز می کنند، ابراز داشت: متاسفانه در ایام انتخابات شاهد اختلافات سیاسی زیادی بودیم که حال انسان را دگرگون می کرد!؛ باید نسبت به آبروی افراد دقت بیشتری داشت.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه انسان های خردمند «خداترس» هستند، افزود: همچنین این انسان ها از معاد و قیامت هراس دارند و بر این اساس از انجام گناه پرهیز می کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی افراد در فضای مجازی، آنقدر جایگاه بهشت را سبک جلوه داده اند که برخی فکر می کنند با یک «یا حسین» به بهشت می روند در حالی که نمی دانند امام حسین(ع) شب عاشورا تا صبح عبادت کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: براساس آیات قرآن کریم، انسان های خردمند نماز را برپا می کنند و اهل انفاق آشکار و پنهان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه انسان های خردمند بدی را با خوبی پاسخ می دهند، تصریح کرد: متاسفانه این مسئله در جامعه ما فراموش شده است!

وی تصریح کرد: کلامی از قرآن بالاتر نیست و هدایت از قرآن سرچشمه می گیرد.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha