سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور «مقاومت» را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: پس باید با مقاومت جانانه در برابر دشمنان ایستاد و کشور را از خطرات مصون نگه داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدرضا تقوی، امروز در نشستی خبری که با موضوع «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز برگزار شد، به شعار سال 95 اشاره کرد و اظهار داشت: شعارهایی که مقام معظم رهبری برای هر سال انتخاب می‌کنند، در حقیقت نوعی نیازشناسی از نیازهای جامعه است که سعی در بهبود اوضاع و اصلاح مملکت دارند.

وی با بیان این‌که انتخاب شعار، نوعی سیاست‌گذاری است در سطح ملی و کلان کشور است، گفت: مقام معظم رهبری با تعیین شعار سالانه سعی دارند تا مردم و به‌ویژه مسئولین را متوجه نیازهای اصلی کشور کنند تا همگان بدانند برای تحقق این شعار باید در کدام مسیر حرکت و چه تلاش‌هایی را انجام دهند.

بسیج امکانات در راستای تحقق اهداف شعار سال

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، با تأکید بر استفاده از امکانات موجود، در راستای تحقق شعار سال و اهداف آن، بیان داشت: باید با بسیج نمودن امکانات کشور در راستای تحقق اهداف شعار سال کشور را وضع موجود بیرون داد.

مقاومت جانانه در برابر یک هجمه وسیع اقتصادی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، با بیان این‌که دشمن در حوزه مسائل اقتصادی هجمه شدیدی را انجام داده، گفت: اینکه مقام معظم رهبری از کلمه اقتصاد «مقاومتی» یاد می‌کنند بدین دلیل است که هم‌اینک در حوزه اقتصادی هجمه‌ای وجود د و دشمن مهاجم از چندین مسیر و کانال اقتصاد کشور را موردتهاجم قرار می‌دهد؛ پس باید با مقاومت جانانه در برابر او ایستاد و کشور را از خطرات مصون داشت.

وی «مقاومت» را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی دانست و تصریح کرد: ازآنجایی‌که دشمن در زمینه‌های دیگر ناکام مانده، در عرصه اقتصادی ورود کرده و می‌خواهد با فشار بر معیشت مردم، آنها را نسبت به آرمان‌های نظام و انقلاب ضعیف یا به‌نوعی فلج کند که باید با استفاده از پادزهر آن یعنی «اقتصاد مقاومتی» این هجمه‌ها را خنثی نمود.

توجه به تأمین نیازهای اصلی، یک ضرورت بزرگ است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، توجه به تأمین نیازهای اصلی و ضروری کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برشمرد و گفت: اگر نتوانیم نیازهای ضروری خود را تأمین کنیم دشمن ما را از پای درخواهد آورد.

ایجاد حس خودباوری در مردم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی، را یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: در این زمینه روحانیت و حوزه‌های علمیه و همچنین دستگاه‌های فرهنگی نقش ویژه و بسزایی داشته باشند.

اقتصاد مقاومتی هیچ‌گاه معنای اقتصاد ریاضتی را نمی‌دهد

وی در ادامه با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی هیچ‌گاه معنای اقتصاد ریاضتی را نمی‌دهد، گفت: برخی گمان می‌کنند که با اقتصاد مقاومتی دست مزد کارگان و قشر ضعیف کاهش می‌یابد! خیر این‌گونه نبوده و نباید این‌چنین شود؛ چراکه در اروپا زمانی که در بخش اقتصادی مشکلاتی ایجاد شد، اقتصاد ریاضتی را با شیوه‌هایی همچون افزایش مالیات، کاهش حقوق، دستمزد و مزایا و سخت گرفتن بر مردم اعمال می‌کردند تا از برهه‌های سخت رهایی پیدا کنند، اما اقتصاد مقاومتی به‌هیچ‌وجه این معنا را نمی‌دهد و مقام معظم رهبری هم شک ندارند که اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی یکی نیست.

استفاده از امکانات موجود، یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، در پایان سخنان خود، استفاده از امکانات موجود را یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون امکانات بسیار زیادی در کشور وجود دارد، که متأسفانه از آنها به‌خوبی استفاده نمی‌شود؛ به همین دلیل نیز باید با افزایش بهره‌وری از امکانات و توجه به این مهم، اقتصاد مقاومتی را عملی و کاربردی‌تر کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha