چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اقتصاد مقاومتی

حوزه/ ایران دارای ظرفیت های درونی فراوانی می باشد، لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به توانمندی ها و ظرفیت داخلی توجه ویژه شود و سعی کنیم این ظرفیت های بالقوه را به فعلیت برسانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آقای محمدعلی قمی کارشناس امور سیاسی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره (س) نوشهر بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری در ابتدای امسال بیان کردند، به معنای اقتصادی است که ما را از وابستگی ها رها کند. البته سوالی در اینجا مطرح می شود که آیا یک کشور می تواند در تمامی زمینه ها استقلال داشته باشد؟ همچنین منظور از رها شدن از وابستگی ها چیست؟

وی افزود: منظور مقام رهبری از  وابستگی؛ اموری است که تهدیدزا می باشند. مثلا نان عضو جدانشدنی از سفره مردم ایران می باشد، و با توجه به این که نان از آرد و گندم تشکیل می شود، لذا  اگر جمهوری اسلامی در زمینه گندم به دیگر کشورها وابسته باشد، این وابستگی تهدیدزا است؛ زیرا با یک تحریم، ایران دچار آشفتگی می شود.

کارشناس امور سیاسی ادامه داد: در عرصه اقتصاد مقاومتی، باور، اولین گزینه ای است که باید به آن توجه شود. لذا باور به وجود دشمن در کشور، نقش اصلی و مهمی در اجرای اقتصاد مقاومتی و  دوری از وابستگی اقتصادی دارد. و عدم باور به تهدیدهای اقتصادی و مقاومت در برابر تحریمها، باعث ایجاد  تزلزل در اراده و عقاید ملت و در نتیجه عملیاتی نشدن این شعار رهبری خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: دشمن یک برنامه بلندمدت برای نابودی نظام جمهوری اسلامی دارد که همان استراتژی شکست، استحاله و تغییر می باشد. در حقیقت دشمن استراتژی خود را در مقابله با ما تغییر نداده، ولی در زمینه تاکتیک تغییراتی صورت گرفته است؛ که یکی از این موارد، تغیر سبک جنگ سخت به جنگ نرم است.

قمی تاکید کرد: ایران دارای ظرفیت های درونی فراوانی می باشد، لذا برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید به توانمندیها و ظرفیت داخلی توجه ویژه شده و سعی کنیم این ظرفیت های بالقوه را به فعلیت برسانیم؛ آن وقت است که دیگر وابستگی تهدیدزا نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha