پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه شهرستان نوشهر

حوزه/ موسس مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره (س) نوشهر گفت : تحصیل و تهذیب از ضروریات امروز طلاب است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ امام جمعه و موسس مدرسه علمیه خواهران صدیقه طاهره (س) نوشهر در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید این مدرسه با اشاره به حدیثی از پیامبر(س) بیان کرد: حضرت رسول رسول(ص) فرمودند که چهار چیز بر امت من واجب است و اختصاص به عرب و عجم و زن و مرد ندارد که عبارت از استماع علم، حفظ ، عمل و نشره آن است.

وی افزود: شما که مسیر طلبگی را برگزیده اید باید علم را به خوبی فرا گرفته و به دیگران بیاموزید.

امام جمعه نوشهر تصریح کرد: شما در قدم اول علم آموزی باید سر کلاس ، درس را خوب گوش دهید زیرا  با این کار 50 درصد مطلب را فرا می گیرید.

وی ادامه داد: سعی کنید هرچه یاد گرفتید را تکرارنموده و در ذهن خود نگه دارید؛ همچنین مطالب آموخته خود را بنویسید تا در وجود شما ملکه شود.

حجت الاسلام مشایخ اظهار کرد: در کنار تحصیل علم باید به عمل کردن مطالب آموخته نیز توجه کنید تا جامعه به خصوص خانواده شما، طلبگی را در رفتار و سبک زندگی شما کاملا احساس نمایند.

موسس مدرسه صدیقه طاهره(س) نوشهر خاطر نشان کرد: یکی ار رسالتهای مهم طلاب، امر تبلیغ و نشر آن است؛ امر به معروف و نهی از منکر جهت توسعه و ترویج فرهنگ دینی و ارزشهای اسلامی وظیفه شماست که باید به آن توجه نمائید.

وی  خطاب به مدیران تاکید کرد: طلاب حوزه علمیه فرزندان دینی شما هستند سعی کنید همانند دختران خود آنها را خوب تربیت نمائید تا  پیرو حضرت زهرا (س) شوند.

کد خبر313/48

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha