چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 موسسه حوزوی علامه مجلسی(ره)

حوزه/ رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) از تحصیل بیش از ۶۰۰ طلبه در این موسسه خبر داد و گفت: هدف غایی ما در دفتر تبلیغات اسلامی صرفاً آموزش علم برای علم نیست، بلکه همراه کردن علم و اخلاق و معنویت برای ما مهّم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان ، حجت الاسلام عبدالرسول احمدیان در مراسم تکریم از اساتید این موسسه، به ارائه گزارشی از روند فعالیت دو مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره) و بانو مجتهده امین(ره)  پرداخت و اذعان داشت: این دو مؤسسه دارای 8 گروه علمی است که 5 گروه فعال، سه عضو هیئت علمی و80  استاد مدعو در رشته های سطح سه (تبلیغ، کلام، مشاوره اسلامی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و...)، رشته های کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث(رشته های تفسیر اثری، کلام و عقاید و نهج البلاغه) سطح4 (فقه و خانواده) و زبان های خارجی فعالیت دارند که در مجموع بیش از 20 رشته و گرایش در این دو موسسه فعال می باشد.

وی از تحصیل بیش از 600 طلبه در مجموع خبر داد و اظهار داشت: هدف غایی ما در دفتر تبلیغات اسلامی صرفاً آموزش علم برای علم نیست، بلکه همراه کردن علم و اخلاق و معنویت برای ما مهّم است.

این استاد حوزه افزود: یکی از لوازم دست یافتن به این مهم این است که آموزش ها به نحوی صورت گیرد که طلاب را به عنوان مبلغینی در عرصه های تبلیغ شفاهی یا در عرصه تبلیغ مکتوب که کار پژوهشی انجام بدهند، تربیت کنیم.

رئیس مؤسسه آموزش عالی حوزوی علامه مجلسی(ره)  در پایان خاطر نشان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی آرایش سازمانی اش را در چند سال اخیر تغییر داده که در قالب قطب های علمی و فرهنگی ظهور پیدا کرده؛ به همین جهت دوره ها و فعالیت های عمومی را به سمت مسأله محوری و حل مشکلات جامعه که مطالبه رهبری معظم انقلاب نیز هست، تغییر جهت داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha