شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حسین خانی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور با اشاره به اهمیت مشاوره در حوزه های علمیه، گفت: ارائه مشاوره تخصصی به طلاب حوزهای علمیه، از فعالیت های مهم این معاونت است .

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین خانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، با اشاره به نقش مهم مشاوره تربیتی و تخصصی در بهبود کیفیت آموزشی چه در مباحث درسی و چه در مسائل تهذیبی، اظهار داشت: رشته مشاوره اسلامی بصورت تخصصی در مقطع سطح سه برگزار می شود و طلاب می توانند در این رشته ادامه تحصیل داده و بعد از فارغ التحصیلی می توانند در حوزه های علمیه مشغول به کار شوند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اعزام مشاور به مدارس علمیه مساله مهمی است که می بایست با توجه به ظرفیت های لازم ، پیگیری مناسبی در این خصوص انجام گیرد. تربیت مشاور تخصصی که به مسائل طلاب آشنا باشند، گام موثر و مهمی در این خصوص است.

وی در خصوص اهمیت توجه به مسائل تهذیبی طلاب گفت: توجه به مباحث تربیتی و تهذیبی طلاب می بایست در تمامی سطوح آموزشی مد نظر باشد و یکی از مهمترین محورهای توجه در سطح مدیران حوزه  است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور ادامه داد: برنامه « جهاد تربیتی » یکی از مهم ترین فعالیت ها در حوزه تربیتی  و برای سطوح مدیران است، در این برنامه که بصورت کارگاه های یک روزه در استان ها  برگزار می‌شود، مدیران مدارس علمیه شرکت داشته و پیشنهادات مدیران برای تهذیب طلاب مطرح می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه جهاد تربیتی در نیمی از استان های کشور برگزار شد و در سال جاری این برنامه وارد فاز جدیدی از فعالیت خود می شود و قرار است در سطح معاونین و اساتید حوزه، به صورت تخصصی برگزار گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرامرادیان IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
    0 0
    سلام علیکم ادرس ثبت نام درزدانشگاه اصفهان ویژه طلاب چیست