سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی معاون تهذیب حوزه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه های علمیه گفت: روزه علاوه بر فواید جسمی، ابعاد اجتماعی دارد و انسان با تحمل گرسنگی و تشنگی می تواند درد محرومان جامعه را درک کند تا در رفع مشکلات آنها تلاش داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی حسین خانی در گفت وگو با خبرگزاری «حوزه»، به فلسفه «روزه» اشاره کرد و گفت: روزه علاوه بر فوائد جسمانی که از سوی محققان نیز اعلام شده، ابعاد اجتماعی نیز دارد و انسان با تحمل گرسنگی و تشنگی می تواند درد محرومان جامعه را درک کند تا در رفع مشکلات آنها تلاش داشته باشد.  

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به تقویت ارتباطات اجتماعی می پردازد، ابراز داشت: برگزاری مراسم افطاری در میان خانواده ها، کمک به نیازمندان و صله رحم بخش هایی از برکات اجتماعی ماه مبارک رمضان است.

*مهم ترین فلسفه روزه «بندگی» است

معاون تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه مهم ترین فلسفه روزه، «بندگی» است، اظهار داشت: خداوند در آیات قرآن تصریح می کنند که روزه را بر شما واجب کردیم، همچون زمانی که بر پیشینیان شما واجب شده بود تا به تقوا دست یابید.

*پاسخ به یک شبهه

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی با اشاره به برخی شبهات مطرح در جامعه مبنی بر این که چرا باید روزه بگیریم، افزود: اگر روزه هیچ فایده ای نداشته باشد، اطاعت از خداوند و حرکت در مسیر بندگی برای انسان کافی است تا به وظیفه دینی خود عمل کند.

وی با بیان اینکه از امروز باید برای حضور در شب های پرفضیلت قدر زمینه سازی کنیم، گفت: باید آمادگی های لازم را کسب کنیم تا در شب های قدر بیشترین بهره برداری معنوی را داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با تاکید بر اینکه بزرگان اهل معرفت یک سال برای حضور در شب های قدر انتظار می کشیدند، ابراز داشت: ما نیز باید با تزکیه نفس، دوری از گناه و اطاعت از خداوند خود را برای بهره برداری معنوی از فضیلت های شب قدر آماده کنیم.

*آغاز طرح میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه قم  

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی همچنین در پایان به آغاز طرح میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه قم از روز اول ماه مبارک رمضان اشاره داشت و گفت: این طرح بعد از ماه مبارک رمضان در سایر استان ها نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha