یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 378960
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
شیخ بزی

حوزه/ بزرگداشت یکی از علمای گذشته لبنان به نام شیخ حسین اسعد بزی در بنت جبیل برگزار شد. علامه بزی از شخصیت های استکبار ستیز تاریخ لبنان است که زیر بار دخالت عثمانی ها و فرانسوی ها در لبنان نرفت و هیچ گاه با حاکمان طاغوت سازش نکرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در راستای بزرگداشت علمای اسلام، جمعیت امام صادق(ع) لبنان با همکاری شهرداری بنت جبیل، مراسمی جهت بزرگداشت مقام علمی و شخصیت استکبار ستیز یکی از علمای سلف لبنان به نام شیخ حسین أسعد بزی برگزار کرد.

در این مراسم شخصیت هایی همچون علی بزی، از نمایندگان مجلس، شیخ حسن بغدادی عضو شورای مرکزی حزب الله، عفیف بزی شهردار بنت جبیل و شماری از روحانیون و فعالان فرهنگی و اجتماعی حضور داشتند.

شیخ بغدادی در این مراسم گفت: شیخ حسین أسعد بزی از بزرگان بنت جبیل است که در دوره حکومت عثمانی ها و فرانسوی ها بر لبنان زندگی کرد و هیچ گاه با حاکمان طاغوت سازش نکرد.

وی افزود: جمال پاشا حاکم عثمانی به شیخ منصب افتا در استانبول را پیشنهاد داد، اما شیخ با قدرت این پیشنهاد را رد کرد و علاوه بر این فرانسوی ها نیز به ایشان پیشنهاد ریاست دادگاه جعفری را مطرح کردند، اما شیخ این پیشنها را نیز نپذیرفت و همواره سیاست های تفرقه افکنانه فرانسوی ها میان مسلمانان و مسیحیان و همچنین به آتش کشیدن کتابخانه ها و کشتار بی گناهان توسط آنها را محکوم کرد.

شیخ بغدادی ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند شخصیت هایی همچون علامه شیخ حسین اسعد بزی هستیم که در راه اصلاحات اجتماعی و نشر علم و ادب تلاش کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha