پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی

حوزه/ طلاب و سخنرانان مذهبی در کلام خود از ادبیات هنری استفاده کرده و آموزه های دین اسلام را در قالب هنر به تمام جهان صادر کنند تا همگی بتوانند از احکام گرانسنگ اسلام بهره مند گردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه هنرهای تجسمی هفته قرآن و عترت استان کرمانشاه، در جمع اصحاب رسانه، حضور روحانیون توانمند را در جامعه تأثیرگذار دانست و عنوان داشت: منابر وعاظ با الگو گیری از مکتب ائمه اطهار علیهم السلام موجب می شود که روح انسان را به سمت مسائل دینی گرایش یابد.

وی در ادامه افزود: طلاب و سخنرانان مذهبی در کلام خود از ادبیات هنری استفاده کرده و آموزه های دین اسلام را در قالب هنر به تمام جهان صادر کنند تا همگی بتوانند از احکام گرانسنگ اسلام بهره مند گردند.

منتخب مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: قرآن کریم یکی از منابع غنی دین اسلام است، لذا می توان با استفاده از هنرهای مختلف مفاهیم قرآن را در جامعه نهادینه ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی از آیت الله مرتضی نجومی (ره) به عنوان هنرمند دینی یاد کرد و تصریح کرد: آیت الله نجومی در کلام رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیه اخلاقی و مردمی که در عین حال هنرمندی چیره دست است شناخته شده است  و این نشان دهنده این است که استان کرمانشاه مهد پرورش علما و هنرمندان دینی می باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه در زمینه ترویج علوم دینی و قرآنی از برجستگی خاصی در کشور برخوردار است و این مهم مرهون مجاهدان و علمای دینی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در پایان ابراز امیدواری کرد: ترویج اندیشه های اسلام در جامعه آثار و برکات فراوانی را به همراه دارد، لذا می توان مسائل دینی را همچون مفاهیم قرآن، عفاف و حجاب و ... را در قالب آثار هنری وبرپایی نمایشگاه های متعدد تبیین و ترویج نمود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha