پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی

حوزه/ نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن با بمباران فرهنگی درصدد نابودی جوانان است گفت: امروز باید بسترهای بصیرت افزایی و آگاه سازی جوانان در مقابل تهاجمات فرهنگی مهیا شود که در این میان مساجد نقش مهمی بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از کرمانشاه ، همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات و فرماندهان حوزه و پایگاه های کرمانشاه ، به مناسبت روز جهانی مسجد با حضور طلاب و روحانیون، فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان و عموم مردم در مسجد ثارالله شهرک ظفر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمود محمدی عراقی در این همایش عنوان داشت: امروز روز بزرگداشت خانه خدا است لذا اقتضا می کند که همایش های باشکوه در این راستا برگزار شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: این روز مصادف است با روزی که رژیم صهیونیستی نهایت دشمنی خود را به اسلام و خانه خدا نشان داد و مسجدالاقصی را که قبله اول مسلمانان جهان به شمار می رود را به آتش کشید.

این استاد حوزه علمیه بیان داشت: باتوجه به تاریخ اسلام و اولین اقدامی که پیامبر اکرم (ص)پس از هجرت انجام داد که بنای اولین مسجد بود لذا بنا شد که این روز بنام روز مسجد نامگذاری شود اما در نهایت روزی که مسجد الاقصی مورد اهانت رژیم منفور صهیونیستی قرار گرفت به عنوان روز بزرگداشت مسجد رقم خورد.

وی ادامه داد: مساجد مسئولیت دفاع از ارزش های اسلامی را برعهده دارند لذا باید تمام خدمتگزاران مساجد نسبت به تحقق این مهم جدیت لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی خاطر نشان کرد: برگزاری هفته غبارروبی و نکوداشت مساجد در اوایل ماه رمضان است که مساجد را آماده حضور نمازگران می کنند چرا که رمضان ماه ضیافت الهی است و مسجد نیز خانه خدا است و تکریم مسجد از ارزش ها است و این نشان دهنده اثر گذاری مساجد در جامعه است.

وی اظهار داشت: مسجد آنقدر عظمت دارد که خداوند متعال دو پیامبرش را مامور پاکسازی و غباروبی مساجد قرار داده است، حضرت مریم افتخار خدمتگزاری مسجد را عهده داشت لذا با تاسی از انبیا الهی خدمتگزاری در مساجد را به عنوان وظیفه و افتخار نهادینه ساخت.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان داشت: حرف و سخن خوب در مورد مسجد باید تحقق پیدا کند در این صورت است که جامعه دینی و متحول می شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: یکی از کارکردهای مسجد از نظر قرآن برگزاری نماز جماعت است، ذکر و یاد خدا کارکرد اصلی مسجد است اما تنها کارکرد آن نیست بلکه مسائل و برنامه های فردی، اجتماعی، سیاسی، تربیتی، قرآنی و ... نیز در مسجد رقم می خورد و اگر این کارکردها در مسجدی انجام شود آن مسجد تراز اسلامی است.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) گفت: مسجد سنگر است  و این فرمایش امام راحل کارکرد سیاسی و دفاعی مسجد را نشان می دهد و پایگاه و سنگر بودن مسجد از ارزش های انقلاب و اسلامی صیانت می کند.

وی گفت: یکی از کارکردهای مساجد اطلاع رسانی است و باید به عنوان رسانه بصیرت، آگاهی  و هوشیاری آحاد جامعه را افزایش دهد لذا باید مساجد و روحانیون شبهات مردم را برطرف کنند در غیر اینصورت دشمن با بمباران فرهنگی جوانان را به سمت نابودی می کشاند.

حجت الاسلام و المسلمین  عراقی در پایان تصریح کرد: دشمن با استفاده از ماهواره و فضای مجازی به شبهه افکنی در جامعه می پردازد لذا باید با استفاده از مساجد با هجمه های دشمن مقابله کرد و جوانان را با معارف دینی آشنایی ساخت و همچنین آموزش قرآن در مساجد به عنوان اصل قرار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha