یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام علی نصیری مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه

حوزه / مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: اعتکاف علمی در حوزه های علمی افزایش یابد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه حجت الاسلام علی نصیری در آئین افتتاحیه دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید الورود مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) اظهار داشت: طالب علم به دنبال علمی است که کامل باشد و او را به کمال و سعادت برساند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه اظهار داشت: طلبه همواره به دنبال کسب علم و معارف الهی است به گونه ای که حتی در ایام فراغت و تعطیل با مطالعه و مباحثه به علم خود بیافزاید.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: کسی در راه کسب علم و معارف الهی گام برمی دارد ملائکه بالهایشان را در زیر پای دانش آموختگان می گسترانند و جایگاه با اهمیت تحصیل و کسب علم را می رساند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نورانیت طلبه در علم و تقوا است ابراز داشت: طلاب در مسیر کسب علوم الهی در عرصه علم و تقوا گام برداشته و قلوبشان را پاکیزه و نورانی می کنند لذا حفظ این پاکیزگی و شفافیت باید با کسب تقوای الهی صورت پذیرد.

وی یادآور شد: امروزه جامعه از روحانیت توقعاتی دارند که طلاب باید در ابتدا با خودسازی و کسب علم و تقوا و همچنین حفظ اخلاق اسلامی و مدارا با دیگران حقیقتأ به عنوان الگویی برای جامعه تبدیل شوند.

حجت الاسلام نصیری مطرح کرد: طلاب همواره باید گوش به فرمان استاد و مسئولان حوزوی باشند و ارتباطی دوستانه در جهت ارتقا و اعتلای طلاب برقرار شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه حوزه علمیه محل اعتکاف علمی است عنوان داشت: امید است طلاب با جدیت در جهت کسب معارف نورانی الهی و برنامه ریزی و مدیریت مناسب در تحصیل و همچنین بهره مندی از حمایت و مشاوره مسئولان حوزوی توفیق سربازی حضرت بقیه الله الاعظم را کسب نمایند.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha