جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیره شهدا

حوزه / امام جمعه واوان در مراسم سالروز شهید کرمی بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه ،حجت الاسلام حمزه محمدی با حضور در مراسم اولین سالگرد شهید محمد رضا کرمی عنوان داشت: شهدا بزرگمردانی بودند که لب هایشان به دعا خشک شده بود و بر چهره هایشان غبار خشوع و فروتنی نشسته بود.

امام جمعه  واوان اظهار داشت: شهدا به سوی جهاد و اسلام دعوت شده بودند و با شعار الله اکبر برای احیای اسلام ناب محمدی (ص) به میدان های نبرد حق علیه باطل شتافتند.

وی خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس برگی از حماسه های غرور آفرین ملت ایران را ورق زد، مقاومت مردم غیور در برابر دشمنان اسلام در تاریخ جهان کم نظیر است.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: پس از دوران دفاع مقدس گنجینه های ارزشمندی از ارزش های والای انسانی و الهی به یادگار ماند و رسالت سنگینی را بر دوش مردم و مسئولان برجای گذشت تا در راه حفظ و ثبت ارزش های دفاع مقدس و اسلام گام هایی برداشته شود.

وی به نقش استان کرمانشاه در دوران هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: استان کرمانشاه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص از اهمیت نظامی و سیاسی بالایی برخوردار بود، لذا در ابتدا مورد هجوم رژیم بعثی عراق قرار گرفت و دفاع و ایستادگی زنان و مردان این دیار جهت جلوگیری از تجاوز دشمن ماندگار شد.

امام جمعه  واوان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقاومت مردم کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ابراز داشت: دوران دفاع مقدس آزمایش بزرگی برای استان کرمانشاه بود که تمام اقوام و مذاهب با اتحاد و همدلی پشت به پشت یکدیگر از این سرزمین پاسداری کردند.

حجت الاسلام محمدی عنوان داشت: جنگ تحمیلی پایداری و مقاومت مردم ایران در مقابل استکبار جهانی و دشمنان را به تصویر کشید.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه امروز حرکت های مثبت و سازنده ای در راستای ترویج سیره و مکتب شهدا و همچنین نهادینه ساختن روحیه ایثار و شهادت توسط  طلاب و روحانیون، فعالان فرهنگی و هیئات مذهبی به چشم می خورد که مایه افتخار است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha