جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرزند شهید باقری

حوزه/ هنرمند برجسته نقاشی کشور گفت: کار کردن در حوزه‌های نقاشی دینی و جبهه انقلاب فرهنگی که موجب ترغیب بیشتر مردم به اسلام و انقلاب می‌شود از اوجب واجبات است.

خانم زهرا باقری فرزند شهید علی باقری دیپلمات کشور که یکی از هنرمندان نقاشی حاضر در این نمایشگاه نقاشی شهدای مدافع حرم بود گفت‌وگو با خبرگزاری «حوزه»، اظهار داشت: کار کردن در حوزه‌های دینی و جبهه انقلاب فرهنگی که موجب ترغیب بیشتر مردم به اسلام ناب و انقلاب می‌شود از اوجب واجبات است.

وی ادامه داد: سال‌ها است در حوزه کارهای دینی نقاشی می‌کنم و از همان ابتدا استادهایمان که بنیانگزاران حوزه هنری انقلاب اسلامی هستند ما را ترغیب به این کار بااهمیت ‌کردند.

این هنرمند کشور در خصوص اهمیت فعالیت‌های هنری انقلاب اسلامی گفت: انجام چنین کارهایی آن هم در فضایی مثل مسجد مقدس جمکران که مردم حضور گسترده‌ای در آن دارند لازم است و باید چنین اقداماتی زودتر انجام می‌شد ولی با این وجود هنوز هم دیر نیست و باید تا زمان انقلاب حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) ادامه پیدا کند.

خانم باقری با اشاره به آثار هنرمندان این نمایشگاه ابراز کرد: چهار هنرمند نقاشی خانم و 11 هنرمند آقا که از برجسته‌ترین افراد این حوزه در کشور هستند، پرتره شهدای مدافعان حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) و برخی دیگر نیز موضوعاتی پیرامون این حوزه را نقاشی و طراحی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در تهران با گروهی از فرزندان شاهد در مناسبت‌ها همواره کارگاه‌های نقاشی پیرامون مسائل دینی و انقلابی برگزار می‌کنیم و حالا نیز سعادت بود در روز ولادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) آثارمان را برای زائران مسجد مقدس جمکران به نمایش گذاشتیم.

لازم به ذکر است، هنرمندان برجسته نقاشی کشور به همت مدیریت آفرینش‌های هنری مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان با برپایی نمایشگاهی با عنوان «اصحاب آخرالزمانی سید الشهداء» به کشیدن تصویر شهدای مدافع حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) پرداختند که در بین آنها جانبازان و فرزندان شهداء حضور داشتند.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha