جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
روز قدس در قم

حوزه/ گرچه هُرم و حرارت تابستانی هوای قم افزون بر ۴۲ درجه بود، اما به نظر می رسد که هر سال که بر شدت گرمای هوای افزوده می شود، از آن سو بر حرارت حضور با بصیرت و دشمن شکن مردم نیز افزون می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در روزی که صهیونیست های جنایتکار، یک دختر مظلوم فلسطینی را در الخلیل به ضرب گلوگه به شهادت رساندند، مردم ولایتمدار و بصیر آشیانه اهل بیت(ع)، همصدا و هماهنگ با مردم سراسر کشور و بلکه میلیون ها مسلمان در سرتاسر گیتی، در واپسین جمعه ماه مبارک رمضان و در روز جهانی قدس،‌ این یادگار ماندگار پیر خمین، بار دیگر روحیه بالای ضدصهیونیستی خود را نشان داده و اثبات کردند که در حمایت از مظلوم و مخالفت با ظالم، لبیک گوی اول امام مظلوم خود هستند که فرمود: "کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا".

با توجه به این که امسال مصلی قدس به عنوان تجمع گاه بزرگ مردم قم در برپایی نماز عبادی – سیاسی جمعه ، بازگشایی شده بود، طبعاً مسیر راهپیمایی تغییراتی داشت به این معنا که مردم پس از گذر از مسیرهای چندگانه خود را به میدان بزرگ امام خمینی (ره) واقع در روبروی مسجد امام حسن عسکری(ع) رسانده و در آن جا خروش ضد اسراییلی و ضد آمریکایی خود را به سمت خیابان های آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ارم) و شهدا( صفاییه) آغاز کرده و در نهای خود را به مصلی قدس می رساندند.

گرچه هُرم و حرارت هوای قم افزون بر 42 درجه بود، اما به نظر می رسد که هر سال که بر شدت گرمای هوای افزوده می شود از آن سو بر حرارت حضور با بصیرت و دشمن شکن مردم نیز افزون می گردد که شاهد مثالش حضور خیره کننده امروز مردم قم از هر طیف و نگاه سیاسی و سلیقه اجتماعی و از هر گروه سنی و طبقه اجتماعی بود.

همچنین الحق و الانصاف نباید از حضور پررنگ دانش آموزان، ورزشکاران و به خصوص بسیجیان پایگاه های مقاومت در سطح استان در این آوردگاه عظیم سیاسی و فرهنگی چشم پوشید که به راستی ترجمان زیبایی از حضور نسل جدید انقلاب در دفاع از آرمان های اسلامی و انقلابی ملت ماست.

اهتزاز پرچم های ایران، فلسطین ، حزب الله لبنان و نیز لشکر فاطمیون افغانستانی از دیگر جلوه های مراسم امروز بود که به خصوص پلاکاردهای انبوه در دست مردم را باید به آن ها اضافه کرد.

فعالیت چشم گیر خودروهای آب پاش در مسیر راهپیمایی نیز گویا نمادی بود از وزش باران و نسیم رحمت الهی بر مردمی که هیچ گاه دفاع از مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم را از دستور کار زندگی خود خارج نکرده و نخواهند کرد؛ مردمی که یازدهم تیرماه سال 95 مصادف با 25 رمضان سال 1437 پرصلابت تر از هر زمان دیگری شعارهای کوبنده مرگ بر اسراییل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر آل سعود را سر می دادند و در عین حال نسبت به جنایات اخیر آل خلیفه در بحرین واکنش قاطعانه از خود نشان دادند.

همچون همه ساله حضور معنادار و پررنگ طلاب و روحانیون حوزه های علمیه و به ویژه در راس آن ها مراجع عظام تقلید و علما، زیبایی دیگری به نمایش ضد صهیونیستی مردمان دیار کریمه اهل بیت(ع) بخشید بود، تا آن جا که دوربین های فیلمبرداری و عکاسی انبوه خبرنگاران و عکاسان و تصویربرداران را متوجه خود می ساخت.

از حق نباید گذشت که امسال حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران به ویژه خانواده معزز شهدای مدافع حرم از دیگر جلوه های ماندگار راهپیمایی امسال مردم قم بود.

عکاسان خبری بی گمان در این میان تصاویر زیبایی از حضور مادران و همسران شهدای مدافع حرم اعم از ایرانی و افغانستانی و پاکستانی در حالی که تابلوی عکس شهیدشان را در دست داشتند برای ثبت در تاریخ بر روی خروجی سایت ها و خبرگزاری ها قرار داده اند و این حضور صد البته نشان از آن است که در دفاع از جبهه مقاومت اسلامی و مبارزه با دشمن صهیونیست و تروریست های تفکیری – سلفی ، نژاد و رنگ و زبان و ملیت هیچ مدخلیتی ندارد.

به راستی که مردم به زیبایی هر چه تمام تر نشان دادندکه همچون شهدای مدافع حرم برای رزم با صهیونیست ها و عمال آن ها در منطقه آمادگی کامل دارند و تنها منتظر اذن جهاد از سوی ولی فقیه می باشند.

این ها همه ترجمان آیه شریف قرآن کریم است که فرمود: " الیس الصبح بقریب"

آری، حقیقتاً صبح ظفر و پیروزی بر دژخیمان اهریمنی رژیم اشغالگر قدس به یاری خدا بسیار نزدیک است و یاوران مهدی فاطمه(س) در زمانه حساس و پرفتنه کنونی، نخواهند گذاشت که به تعبیر امام خامنه ای عزیز، در 25 سال آینده چیزی از رژیم منحوس و کودک کُش صهیونیستی باقی بماند. ان شاءالله.

سید محمد مهدی موسوی

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha