دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ مراسم سالگرد شهادت امام صادق(ع) و یادبود حادثه فیضیه

حوزه/ با حضور بزرگان حوزه و بیت ‌آیت الله العظمی گلپایگانی، مراسم عزاداری امام صادق(ع) و سالروز حمله وحشیانه دژخیمان طاغوتی به مدرسه فیضیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم سالگرد شهادت امام صادق(ع) و پنجاه و پنجمین سالگرد حمله وحشیانه دژخیمان ستمشاهی به مدرسه علمیه فیضیه در این مدرسه مبارک و با حضور مدیران عالی حوزه برگزار شد.

در این مراسم که از سوی بیت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) و مدیریت حوزه علمیه قم برگزار شد، آیات حسینی بوشهری و اعرافی، حجج اسلام والمسلمین سعیدی، فرخ فال و گلپایگانی، بیوت مراجع عظام تقلید و مدیران عالی حوزه حضور داشتند؛ در این مراسم مهندس صادقی استاندار قم و مدیران کل استانداری قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم، برنامه قرائت قرآن و ختم فاتحه و مداحی به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور مداحان اهل بیت(ع) برگزار شد.

سخنران اصلی این مراسم، آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: 55 سال پیش در مدرسه فیضیه طاغوت زمان در مقابل شخصیت امام و مراجع تقلید و آیت الله العظمی گلپایگانی ایستاد و به این مدرسه حمله کرد؛ عده ای در لباس دهقان و کشاورز طلاب را مجروح کردند و آنها را از طبقه دوم این ساختمان به رودخانه انداختند؛ این حرکت ددمنشانه ای بود که طاغوت زمان ما به پیروی از طاغوت زمان امام صادق(ع) انجام داد.

وی افزود: در آن زمان آیت الله گلپایگانی در یکی از حجره های این مدرسه به ظاهر زندانی شدند و برخی از طلاب برای حفاظت از جان این عالم وارسته خود را سپر کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha