شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه

حوزه/ در سال جدید تحصیلی حوزه، مدرسه فیضیه و دارالشفاء شاهد برگزاری کرسی تدریس ۳۰۰ درس در سطوح عالی، خارج فقه و اصول و درس های جنبی مانند فلسفه، بدایه در ۴۰ مَدرس توسط ۲۰۰استاد است.

 حجت الاسلام سید محمد باقر رضوی حائری، معاون مدرسه فیضیه و دارالشفاء  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه به برنامه های مدرسه مبارکه فیضیه که خاستگاه انقلاب است اشاره کرد و گفت:امسال به دلیل نزدیک شدن ماه محرم، درس های حوزه کمی زودتر از سال های گذشته شروع خواهد شد تا طلاب بتوانند از مدت دو هفته ای تا محرم و ایام تبلیغ نهایت استفاده را ببرند.

وی افزو.د: امسال به دلیل قوانین جدید تحصیلی در سطوح عالی حوزه قطعا شاهد جمعیت زیادتری از طلاب در کلاس ها خواهیم بود و معاونت دو مدرسه فیضه و دارالشفاء همه تلاش خود را بکارگرفته تا مَدرس و حجرها را برای  اساتید، طلاب و فضلا آماده کند، برگزاری کلاس ها در  نوبت صبح، بعد از ظهر و  غروب خواهدبود

حجت الاسلام رضوی خاطرنشان کرد: در این دو مدرسه شاهد برگزاری کرسی تدریس200 استاد و بیش از300 درس در سطوح عالی، خارج  فقه و اصول و  درس های جنبی مانند فلسفه، بدایه در 40 مَدرس خواهیم بود، البته امسال درس های جنبی در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.

وی یادآورشد: از زمان تأسیس مدرسه فیضیه شخصیت و بزرگان زیادی توانسته انددر دو بعُد علمی و اخلاقی به موفقیت های زیادی دست پیدا کنند، در این مکان حضور پیدا کرده و به تربیت طلاب و تدریس بپردازند و نمونه آن حضور ملامحسن فیض کاشانی از علمای بزرگ دوره صفویه و داماد ملاصدرای شیرازی، آیات حائری مؤسس حوزه علمیه، امام راحل(ره) هستند.

 اساتید معروف حوزه:

حجت الاسلام رضوی گفت: در سال تحصیلی جدید هم شاهد کرسی تدریس آیات مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه( خارج فقه)، ساعت ۹صبح، اعرافی مدیر حوزهای علمیه، خارج فقه و اصول ساعت7 و 8 در مدرسه عالی دارالشفاء، خاتمی، عضو شورای عالی حوزه و امام جمعه  موقت تهران، خارج فقه و اصول در مدَرس امام، ساعت 8 و 9،  اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب و مذاهب  اسلامی  و گرامی استاد حوزه، خارج فقه در مدرسه علمیه فیضیه و  حجت الاسلام و المسلمین محقق داماد خارج فقه و اصول خواهند گفت.

حجره ها:

وی خاطرنشان کرد:  امسال بیش از 400 نفر از طلاب برای سکونت در حجرهای دو مدرسه فیضیه و دارالشفا در ساختمان های 2،  3 و 4 ثبت نام کرده اند.

معاون مدرسه فیضیه و دارالشفاء اظهارداشت:  با هماهنگی هایی که با اساتید برای تدریس در مدرسه فیضیه و دارالشفاء انجام داده ایم، مدرس های بزرگ در اختیار کسانی قرار گیرد که شاگرد بیشتری دارند و این امر مورد موافقت همه قرار گرفته و در سال جدید تحصیلی به اجرا گذشته خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha