شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دوره اختبار و تثبیت طلاب مدرسه امام جعفر صادق(ع) قم - حجت الاسلام علیرضا سبحانی

حوزه/مراسم افتتاحیه دوره اختبار و تثبیت طلاب جدید الورود مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قم آغاز شد.

به گزارش خبر گزاری­«حوزه»، حجت الاسلام علیرضا سبحانی  امروز در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) قم  گفت: مؤسسه امام جعفر صادق(ع) در طی سه دهه گذشته در موضوعات مختلف توانست خدمات شایسته ای به جامعه علمی و حوزه انجام دهد.

وی با بیان این که یادگیری علوم از سوی دانش آموختگان متفاوت است، گفت: بعضی ها علم را تنها برای اینکه به آن علم علاقه دارند فرا می­ گیرند، مانند یاد گیری علم رصد وگاهی انگیزه متعلم مسائل مادی است.

حجت  الاسلام سبحانی  افزود: دسته دیگر از افراد، علم را نه برای منافع مادی؛ بلکه برای رضای خدا و هدایت جامعه دینی می آموزند و آنها دانش آموختگان مکتب جعفری(ع) می باشند.

 فرزند حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه ­طلبه برای اثر گذاری باید خود را وقف تعلیم و تعلم کند، بیان داشت: برای موفقیت، ابزاری لازم است از جمله آن،  اخلاص، تلاش و کوشش، داشتن اراده قوی و جدیت در امر تعلیم و تربیت و مهذب شدن به اخلاق است.

حجت الاسلام­ سبحانی افزود: دانش آموختگان فقه جعفری (ع)باید طوری تلاش کنند که نام این مؤسسه بدرخشید همان طور که در گذشته در این مؤسسه افرادی بودند که به خوبی درخشیدند و توانستند در جامعه علمی کشور و مجامع علمی بین المللی صاحب کرسی تدریس شوند.

وی با بیان اینکه همه امکانات این مؤسسه برای درخشش طلاب فراهم است گفت: مهم تلاش و کوشش و مجاهدت علمی و اخلاقی است؛ اگر این دو بال را در خود تجلی دهید می توانید فردی موثر برای جامعه باشید.

خاطرنشان می شود: مؤسسه امام جعفر صادق(ع) تحت اشراف آیت الله العظمی سبحانی،‌ امسال برای اولین بار اقدام به جذب طلبه از پایه اول کرده است.

 این مدرسه علمیه با هدف تربیت دانش آموختگان فقه جعفری(ع) در سال جدید تحصیلی 95- 96 بر اساس آیین نامه اجرایی و آموزشی مرکز مدیریت حوزه،‌ از میان داوطلبین  معدل بالای 17 و دیپلم در مقاطع تحصیلی تجربی و ریاضی و علوم انسانی اقدام به پذیرش نموده است.

 در حال حاضر حدود30 نفر از طلاب جدید الورود، جذب این مدرسه شدند­ و در حال گذراندن دوره اختبار و تثبیت طلبگی هستند.

گفتنی است: با توسعه مؤسسه امام جعفر صادق(ع) و انتقال کلاس های آموزشی آن در سطح دو و سه به ساختمان جدید این موسسه در پردیسان، ساختمان این موسسه واقع در بلوار امین، تحت اشراف حضرت آیت الله سبحانی به مدرسه علمیه در سطح یک تبدیل شده است.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha