یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
بانوان طلبه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران خواستار تلاش بیشتر حوزه به منظور بهره گیری حداکثری از استعداد و ظرفیت بانوان طلبه شد.

خانم صادقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به آغاز دوران جدید مدیریت حوزه های علمیه برادران اظهار داشت: با توجه به این که معمولاً طول عمر تحصیلی بانوان طلبه مدت مشخصی است، نیاز  است بازنگری  صورت گیرد تا از استعداد و ظرفیت علمی بانوان طلبه در راستای ماموریت مقدس حوزه های علمیه بیشترین و بهترین استفاده و بهره برداری صورت گیرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) همچنین گفت: تردیدی نیست که کاربردی کردن مباحث حوزوی به ویژه برای بانوان که ایفاگر نقش مادری و همسری نیز هستند یک ضرورت انکارناپذیر به شمار می رود اما در کنار این بانوان طلبه خود مبلغ فرهنگ دینی در عرصه سبک زندگی هستند که باید برای تقویت این بُعد نیز برنامه ریزی بهتری انجام شود.

وی افزود: آنچه مسلم است این که سیاست ها و برنامه های حوزه های علمیه خواهران باید ما را به سمت اهداف راهبردی هدایت کند که به نظر می رسد گاهی در این زمینه ما ضعف هایی داریم که باید مرتفع شود.

این استاد حوزه علمیه خواهران بیان داشت: با توجه به این که معمولاً مرکز مدیریت حوزه های علمیه در برنامه ها و واحدهای درسی حوزویان هر از گاهی بازبینی و اصلاحاتی دارند، در این باره به اعتقاد بنده بکارگیری خود متخصصان از بانوان در این حوزه و دست اندرکاران در عرصه برنامه ریزی بسیار می تواند مفید و اثرگذار باشد.

وی در خاتمه گفت: علاوه بر مقولات آموزشی که اقتضائات خاص خود را به همراه دارد، به شدت نیاز است که در زمینه تقویت بُعد پژوهشی در حوزه های علمیه خواهران نیز فکر و اقدام جدی صورت گیرد تا در نهایت شاهد بهتر شدن اوضاع باشیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha