جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اجلاس مدیران حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد مقدس

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با اشاره به برگزاری ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی در حوزه خواهران، گفت: امروز ۴ هزار پژوهشگر فارغ التحصیل حوزه خواهران در قالب ۶۰۰ هسته پژوهشی در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران استانی حوزه و معاونان ستادی حوزه های علمیه، در مشهد، با اشاره به ضرورت وحدت میان رده های مدیریتی حوزه های علمیه گفت: فاصله و انفکاک به نفع و صلاح حوزه های علمیه نبوده و وحدت روحانیت و انقلابیون در نشست های مشترک میان مسئولین مدارس حوزوی در استان ها ضرورتی بی بدیل است.

وی ادامه داد: سیاست ۱۰ ساله شورای عالی حوزه های علمیه، درصد کمتر مدارس خوابگاهی خواهران بوده که بر این اساس امروز تنها یک درصد از بانوان طلبه در زمره طلاب خوابگاهی هستند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که 60 هزار طلبه خواهر در حال تحصیل می باشند، خاطرنشان کرد: حدود  90 هزار طلبه خواهر در سراسر کشور وجود دارند که از این تعداد بالغ بر 80 هزار دانش آموخته در مدارس حوزه های علمیه خواهران فعالیت دارند.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه فرصت ها و مأموریت های جداگانه ای برای حوزه های علمیه برادران و خواهران تبیین شده است، خاطرنشان کرد:  هدف و ماموریت اصلی ما بر این است که  هر خواهر طلبه مادری خوب و همسری شایسته برای نسل آینده باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان این که قریب به 10 هزار استاد و کادر مجرب در حوزه های علمیه خواهران فعالیت می کنند، ابراز کرد: برخی سیاست های مدیران حوزوی نکاتی است که محقق شدن آن موجب شکوفایی حوزه خواهران می شود.

وی افزود: در سطوحی که طلاب حوزه های علمیه خواهران نیازمند آن هستند، ظرفیت های خالی زیادی به چشم می خورد که استفاده از این ظرفیت ها سبب می شود تا ظرف 5 سال آینده در سطوح عالی از نظر استاد و مُدرس خودکفا باشیم

مدیر حوزه های علمیه خواهران افزود: طی سه سال اخیر در حوزه پژوهش، بالغ بر 600 نشست علمی با اساتید حوزه خواهران تحت عنوان کرسی های آزاد اندیشی برگزار شده که بازخورد های خوبی داشته است.

عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه هم اکنون 4 هزار پژوهشگر فارغ التحصیل در قالب 600 هسته پژوهشی فعالیت می کنند، گفت: همچنین 270 کانون پژوهشی نیز در مدارس از شاغلان به تحصیل بوده و امیدواریم در بازه زمانی سه ساله بتوانیم از ظرفیت پژوهشی استان ها استفاده بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به شبکه گسترده علمی، پژوهشی و آموزشی تحت عنوان کوثرنت خاطرنشان کرد: شبکه کوثرنت بزرگترین شبکه فضای مجازی است که در عرصه محتوای دینی و در قالب علمی پژوهشی فعالیت می کنند

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور، ایجاد گروه های علمی، پژوهشی در حوزه های مختلف کشوری را از مزایای این شبکه خواند و اظهار کرد: این شبکه فعلا مختص اساتید و طلاب خواهر بوده که 80 هزار نفر عضو دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه  یکی از عرصه های مشترک در حوزه تبلیغ، فضای مجازی شمرده می شود، گفت: در پرتال فضای مجازی به 6 هزار طلبه آموزش داده شده که این پرتال ماهانه یک میلیون بازدید کننده دارد؛ بنابراین فناوری اطلاعات ظرفیت بسیار گسترده و چشمگیری است که باید در خدمت حوزه های علمیه قرار بگیرد.

وی با بیان این که حوزه های علمیه برادران سابقه 1400 ساله دارد؛ اما در حوزه خواهران فاقد ظرفیت ها به شکل ملی بوده ایم، یادآور شد: باید ظرفیت های ملی را ملاک فعالیت خود قرار دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان این که در حال حاضر 190 مدرسه تکمیل شده و 176 پروژه در دست احداث است، تصریح کرد: سیاست ما در خصوص مدارس خواهران این است که قطب آموزشی، فرهنگی و تبلیغی باشند که این تجربه در شهرستان ها تاکنون موفق بوده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در پایان با بیان این که در حال حاضر 150 کانون قرآن داریم که طلاب را از همین کانون های قرآن جذب می کنیم، تأکید کرد: امروزه انگیزه طلاب در زمینه های پژوهش، تبلیغ و اجتهاد تقویت شده است و طلاب ما باید ارتقای غیرت دینیشان مطابق با برنامه هدفمند و راهبردی گام بردارند و در هر جریانی مطابق با اقتضائات نظام نقشه های هدفمندی را طراحی کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha