جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطيب شیخ الازهر با تاکید بر تکریم انسان ها و حرمت ریختن خون بی گناهان در تمام ادیان آسمانی گفت: خدا و پیامبرِ خدا، در روز قیامت از کسانی که اهل کتاب را بی جهت آزار و اذیت می کنند بیزاری می جویند.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، دكتر احمد الطيب شیخ الازهر مصر، در اختتامیه انجمن بین المللی جوانان مسلمان و مسیحی در مصر با تاکید بر این که تمام ادیان آسمانی بر تکریم انسان ها و حرمت ریختن خون بی گناهان اصرار دارند انحراف از این حقیقت را گناهی بزرگ و موجب فساد در زمین دانست و گفت: شریعت اسلام دستور به مقابله جدی با این تفکر و صیانت از جامعه در برابر آثار ویرانگر آن داده است.

وی خطاب به جوانان گفت: در قرآن بر تعامل سازنده بین ملت ها با عقاید مختلف تاکید شده است و در فلسفه اسلام جنگ و نزاع سیاسی اقتصادی و فرهنگی بین امت ها و ملت ها  و به اجبار اسلام آوردن جایگاهی ندارد و منطق قرآن، دعوت به حق از طریق حکمت و گفتگوی آرام بدون خشونت و خون ریزی می باشد.

وی با بیان این که از نگاه پیامبر، مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در آسایش باشند گفت: اسلام، آزار رساندن به اهل کتاب را حرام می داند و پیامبر در روز قیامت او را محاکمه خواهد کرد و از چنین فردی بیزاری خواهد جست.

دکتر الطیب در پایان ابراز امیدواری کرد جوانان مسلمان و مسیحی فهمیده و آگاه بتوانند فرهنگ صلح را در جهان گسترش دهند و با جلو گیری از نزاع ها و خون ریزی ها امید و زندگی آرام را به مردم جهان بازگردانند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha