یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
 وزیر فرهنگ مصر

حوزه/ وزیر فرهنگ مصر گفت: جامعه مصری امروز از کوتاهی های فرهنگی و آموزشی رنج می برد و این مسئله ریشه در دلایل مختلف دارد که یکی از آن ها فراگیر شدن آموزش به شیوه الازهر در مصر است. مسئولان دانشگاه الازهر به این اظهارات واکنش نشان داده و گفتند:نمی دانیم چگونه چنین کسی به عنوان وزیر مصر باقی مانده است...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، انتقادات وزیر فرهنگ مصر از شیوه های آموزشی در الازهر، شم مسئولان الازهر را برانگیخت. "حلمی النمنم" وزیر فرهنگ مصر گفته بود: جامعه مصری باید شجاع باشد و با پدیده خشونت مبارزه کند. جامعه مصری امروز از کوتاهی های فرهنگی و آموزشی رنج می برد و این مسئله ریشه در دلایل مختلف دارد که یکی از آن ها فراگیر شدن آموزش به شیوه الازهر در مصر است. این مسئله ای است که یابد بازنگری شود و هم چنین باید شیوه های دینی که در موسسات الازهر به کار گرفته می شود بازنگری شود.

این اظهارات در اختتامیه کنفرانس صلح اجتماعی با عنوان "نقش جامعه مدنی در مبارزه با خشونت" ایراد گردید اما واکنشهایی را در پی داشت.

دکتر عبد المنعم فؤاد رئیس دانشکده علوم اسلامی دانشگاه الازهر در پاسخ به سخنان وزیر فرهنگ گفت: در زمانی که همه مصری ها به استقبال جهانی از الازهر و شیخ الازهر افتخار می کنند، می بینیم که وزیر فرهنگ الازهر را متهم به خشونت می کند و دوست دارد آن را مورد حمله قرار دهد. گویی به مردم جهان می گوید: باور نکنید که الازهر در مصر مورد احترام است و فرزندانتان را برای تحصیل به الازهر نفرستید. می نمی دانم چگونه همچنین کسی به عنوان وزیر مصر باقی مانده است و به مصر خدمت می کند و بدون خجالت این گونه مصر را به جهان معرفی می کند.

هم چنین تعدادی از وابستگان الازهر وزیر فرهنگ را مورد حمله قرار دادند و تصاویر مضحکی را برای وی درست کردند که در حال تکریم دانشجویان الازهر است.

برخی رسانه های مصری از ادامه این تنش بین الازهر و وزارت فرهنگ مصر در روزهای آتی خبر دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha