جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد الطیب شیخ الازهر

حوزه/ تقطیع و تغییر اظهارات احمد الطیب شیخ الازهر که دو سال و نیم پیش در خصوص توجیهات زدن همسر در اسلام گفته بود، جنجال آفرید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، تقطیع و تغییر اظهارات احمد الطیب شیخ الازهر که دو سال و نیم پیش در خصوص توجیهات زدن همسر در اسلام گفته بود، همزمان با بررسی تصویب قانون جدید تشدید مجازات کتک زدن همسر در پارلمان مصر، جنجال آفرید.

شیخ الازهر در سال ۲۰۱۹ در برنامه‌ای با عنوان "سخنی با شیخ الازهر" گفته بود: اینکه شوهر همسر ناسازگار خود را کتک بزند با اینکه مرد از کتک به عنوان تنها راه حل برای مشکل استفاده کند، فرق دقیقی وجود دارد.

وی همچنین گفته بود: راه حل ناسازگاری و عدم تمکین زن، این است که شوهر زن را کتک بزند، مشروط به اینکه موجب شکستن استخوان و آزار و اذیت آن نشود.

شیخ الازهر در اظهارات دیگری اشاره کرده بود: خشونت علیه زنان، دلیلی بر فهم ناقص و جهل آشکار و از مردانگی به دور و حرام شرعی است.

از سوی دیگر آمارها در مصر از افزایش خشونت خانوادگی حکایت دارد و وزیر همبستگی اجتماعی در گزارشی گفته است: حدود یک سوم زنان با یکی از انواع خشونت خانوادگی مواجه هستند و بیش از ۴۰ درصد از زنان متأهل از خشونت روانی رنج می‌برند.

امّا قانون تشدید مجازات کتک زدن همسر در مصر بر اساس مطالعات و پزوهش های شورای ملّی زنان به تصویب می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha