یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قدردانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از پایگاه های آداب زیارت حرم رضوی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پس از بازدید از پایگاه های آداب زیارت حرم مطهر رضوی، از فعالیت های آن ها تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛ رئیس ستاد اقامه نماز کشور، پس از تشرف به حرم مطهر رضوی، از پایگاه فرهنگی آداب زیارت صحن هدایت بازدید به عمل آورد.

این پایگاه از 8 غرفه چون جلوه های نیایش، نیایش های قلم، سروش ایمان، نسیم معرفت، تدبر در قرآن، کودکان و مهدویت تشکیل شده است و حجت الاسلام قرائتی در جریان فعالیت های آن ها قرار گرفت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور پس از صحن هدایت، به پایگاه فرهنگی باغ رضوان مراجعه کرد و با غرفه های این پایگاه آشنا شد و با اساتید و مجریان این برنامه به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی در حاشیه غرفه تدبر در قرآن گفت: با توجه به اینکه زائران امام رضا(ع) فقط چند روز می توانند در مشهد باشند، لذا اولین محور تفسیر قرآن باید سوره حمد قرار بگیرد، زیرا مردم هر روز این سوره را قرائت می کنند و تفسیر آن برایشان جذاب و ماندگار خواهد بود.

حجت الاسلام قرائتی در ادامه از «غرفه زیارت نیابتی از شهدا»، «ختم قرآن»، «آداب زیارت»، «حکایت آفتاب»، «نمادسازی اعمال»، «پازل آداب زیارت» بازدید به عمل آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان به همراه حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی و دیگر مسئولان آستان قدس رضوی به غرفه «کارگاه آداب زیارت ویژه کودکان» رفت و از شیوه های نوین بیان آداب زیارت، بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در حاشیه این دیدار نیز گفت: بسیار خرسند هستم از اینکه این پایگاه ها در جوار حرم امام رضا(ع) تاسیس شده و وقتی شنیدم که روزانه بیش از 500 نفر فقط به غرفه نماز مراجعه می کنند خوشحالیم مضاعف شد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های این پایگاه ها ابراز کرد: این پایگاه ها برای شروع بسیار خوب عمل کرده اند، اما مجریان و مدرسین این طرح باید در کنار فعالیتشان از تجربیات و نظریات متخصصانه یک اسلام شناس، مردم شناس و هنرمند بهره مند شوند.

یاد آور می شود، پایگاه های فرهنگی آداب زیارت هر روز از ساعت 18 تا 24 در چهار پایگاه صحن هدایت، باغ رضوان، صحن جامع رضوی و قدس میزبان زائران و مجاوران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha