شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بازدید رئیس دانشگاه الزهرا از جامعه المصطفی

جامعه المصطفی و دانشگاه الزهرا باید خلاء رشته هایی چون؛ ایران شناسی و شرق شناسی را پر نموده، و متون بایسته ای را به جوامع علمی ارائه نمایند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر خزعلی طی بازدید از جامعه المصطفی و در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین مهدوی مهر، ضمن تأکید بر عملیاتی سازی همکاری های مشترک جامعه المصطفی و الزهرا، خاطرنشان کرد:

رئیس دانشگاه الزهرا در ادامه گزارشی از تاریخچه تاسیس جامعه الزهرا ارائه نمود و خاطرنشان کرد: جامعه الزهرا با قدمتی 50 ساله، توسعه آموزشی و پژوهشی موفقی را به منصه ظهور رسانده است.

وی علوم پایه، علوم اجتماعی، زبان های خارجی و هنر را از مهمترین رشته های ارائه شده در دانشگاه الزهرا عنوان کرد و اظهار داشت: در دیدار مسئولان جامعه الزهرا با مقام معظم رهبری، معظم له بر توسعه دانشگاه های تخصصی و ارائه الگوهای موفق در این حوزه ها تاکید نمودند.

دکتر خزعلی،  کیفی نگری در جذب دانشجویان غیر ایرانی را از مهمترین ویژگی های دانشگاه الزهرا عنوان کرد و یادآور شد: الزهرا بورسیه های مختلفی را برای جذب نخبگان و ممتازین کشورهای مختلف، اختصاص داده است.

وی ساخت خوابگاه جدید دانشجویی را از آخرین فعالیت های جامعه الزهرا عنوان کرد و ابراز داشت: در ساخت این نوع خوابگاه ها، معماری اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه الزهرا با بیان این که دانشگاه الزهرا 20 مجله علمی- پژوهشی را در حوزه های مختلف علمی  به چاپ می رساند، یادآور شد: دانشگاه الزهرا، همواره آماده ارائه فرصت های مطالعاتی فوق دکتری در حوزه های مختلف علمی است.

وی ضمن تاکید بر توسعه رشته های بین المللی و میان رشته ای، اظهار داشت: این نوع رشته ها مورد استقبال دانشجویان غیرایرانی بوده، بانوان بسیاری برای ورود به این حوزه اعلام آمادگی می کنند.

دکتر خزعلی در پایان به برخی از رشته های بین المللی عرصه های آموزش جهان امروز اشاره نمود و تصریح کرد: جامعه المصطفی و دانشگاه الزهرا باید خلاء رشته هایی چون؛ ایران شناسی و شرق شناسی را پر نموده، و متون بایسته ای را به جوامع علمی ارائه نمایند.

گفتنی است؛ در پایان این دیدار، تفاهم نامه همکاری میان جامعه المصطفی و دانشگاه الزهرا به امضا رسید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha