جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام احسان فرد آقایی

حوزه/ مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: طرح یکسان‌سازی پرداخت حق التبلیغ ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان از ابتدای سال ۹۵ به استان خوزستان ابلاغ و هم‌اکنون در حال طی کردن مراحل پایانی اجرای این طرح هستیم.

حجت‌الاسلام احسان فردآقایی، مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به اجرای طرح یکسان‌سازی پرداخت حق التبلیغ ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۳ هیئت‌وزیران در مصوبه‌ای اعلام کردند که سازمان تبلیغات اسلامی، متولی نگارش و تدوین آیین‌نامه اجرایی با موضوع یکسان‌سازی پرداخت حق التبلیغ ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی کشور شده است.

وی ادامه داد و افزود: بر اساس این طرح، همه دستگاه‌های اجرایی کشور، موظف خواهند بود نظام پرداختیشان به ائمه جماعات را تحت این آیین‌نامه اجرایی درآورند.

حجت‌الاسلام فردآقایی، با بیان این‌که آیین‌نامه طرح یکسان‌سازی پرداخت حق التبلیغ ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی، از ابتدای سال ۹۵ به خوزستان ابلاغ و هم‌اکنون مراحل اداری آن، در حال اجراست، گفت: استانداری خوزستان نسبت به ابلاغ این آیین‌نامه به کلیه دستگاه‌های اجرایی استان، اقدام کرده است.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، نخستین قدم در اجرای طرح مذکور را پایش وضعیت اقامه نماز در سطح دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی استان خواند و افزود: قدم بعدی تشکیل پرونده تبلیغی برای همه ائمه جماعات ادارات است که إن شاءالله به محض آغاز این مرحله، کلیه مبلغین می‌بایست به دفاتر سازمان تبلیغات مراجعه کرده و پرونده تبلیغی تشکیل دهند.

وی با بیان این‌که پرداخت‌های ائمه جماعات ادارات، بهبود خواهد یافت، تصریح کرد: إن شاءالله پس از اختصاص کد تبلیغی دائم به مبلغین، پرداخت‌ها بر اساس ضرایب و شرایط خاصی که إن شاءالله در خبرهای آتی اعلام خواهیم کرد، بهبود می‌باید.

حجت‌الاسلام فردآقایی، یکی از بخش‌های ساماندهی وضعیت مبلغین ادارات را ارتقاء سطح آموزشی و تبلیغی آنان دانست و اظهار داشت: بحث صحیح خوانی، بیان روش‌ها و فنون جدید تبلیغ دین، اقامه نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی، از بخش‌هایی است که در آموزش‌های جاری، به مبلغین ادارات، آموزش داده می‌شود.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان، با اشاره به تأثیر حضور ائمه جماعات در ادارات، گفت: در استان خوزستان قریب به  ۲۰۰ الی ۳۰۰ دستگاه اصلی وجود دارد و سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان مصمم است که در برنامه‌ای بلند =مدت، برای همه این ادارات و دستگاه‌های اجرایی و غیر اجرایی، مبلغ کد دار رسمی، اعزام کند، تا میزان عملکرد ادارات از نظر راندمان کاری بهبود یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha