جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین حیدری، با بیان این‌که پلورالیزم دینی پوششی برای کند شدن روند رو به رشد اسلام است، گفت: در شرایط کنونی لازم است طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در راستای انقلاب علمی، مبارزه با شبهات، بدعت‌ها و قرائت‌های گوناگون از دین برخیزند و کیان اسلامی را از گزند راهبردهای خطرناکِ دشمن نجات دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌ الاسلام‌ والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع طلاب مدرسه علمیه الغدیر اهواز، به بیان نکاتی پیرامون زی و اخلاق طلبگی پرداخت و با بیان این‌که شما طلاب، سرباز آقا امام زمان(عج) هستید، اظهارداشت: باید بر خود ببالید که در مکتب‌ خانه امام زمان(عج) تحصیل می‌کنید و بر این نعمت هم، شکرگزار خداوند متعال باشید.

وی با بیان این‌که طلاب باید اهتمام جدی بر درس و بحثشان داشته باشند، تصریح کرد: مطالعه کتب رسمی حوزه و همچنین مطالعه آزاد برای یک طلبه از اهم واجبات بوده و می‌توانید در وقت مطالعه آزاد، کتاب‌های تاریخی مرتبط با «اسلام»، «ایران و انقلاب» و «جهان» را مطالعه کنید.

امام‌جمعه موقت اهواز، در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این‌که حضرت علی(ع) درُدانه خلقت بوده و هر کس که به ایشان و خانواده مکرمش عشق بورزد، عظمت پیدا کرده و سعادتمند می‌شود، اظهارداشت: قطعاً اگر کسی این‌گونه باشد، به اوج خواهد رسید و در غیر این صورت خسران دنیا و آخرت را برای خود رقم خواهد زد.

*ولایت امام زمان(عج) بر مردم از رهگذر ولایت‌فقیه اعمال می‌شود

وی با بیان این‌که ولایت امام زمان(عج) بر مردم از رهگذر ولایت‌فقیه، مرجعیت و فقها اعمال می‌شود، تصریح کرد: مردم از نظر معنوی، اخلاقی و سیاسی به‌صورت غیر مستقیم از انوار مهدوی بهره‌مند می‌شوند.

امام‌جمعه موقت اهواز، با تأکید بر این‌که پلورالیزم دینی پوششی برای رسیدن به اهداف نامشروع و کند شدن روند رو به رشد اسلام ناب است، بیان داشت: امروز دشمن با پلورالیزم دینی در تلاش است تا ذهن و فکر مردم را از مرجعیت دینی، فکری و سیاسی دور کرده و بدین ترتیب، به اهداف از پیش تعیین شده خویش رسد.

*ضرورت پاسخگویی به شبهات

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان این که طلاب علوم دینی، باید در کنار درس و بحث طلبگی، تبلیغ را جدی گیرند، اذعان داشت: پاسخ‌گویی به شبهات تاریخی و شبهات روز، بخش مهمی از وظایف شما طلاب در فعالیت‌های تبلیغی‌تان است.

*تبیین اهداف عملی انقلاب

امام‌جمعه موقت اهواز، در پایان با بیان این‌که دیگر وظیفه اصلی طلاب، تبیین اهداف عملی انقلاب و رهنمودهای عملی مقام معظم رهبری برای آحاد و اقشار جامعه است، اذعان داشت: در شرایط کنونی لازم است طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در راستای انقلاب علمی، مبارزه با شبهات، بدعت‌ها و قرائت‌های گوناگون از دین برخاست و کیان اسلامی را از گزند راهبردهای خطرناکِ دشمن نجات داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha