چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دعای عرفه در معراج شهدای اهواز

حوزه/ مراسم پرفیض دعای عرفه و همچنین برائت از مشرکین، با حضور ۸ هزار جوان اهوازی، در معراج شهدای اهواز که مزین به حضور شهدای تازه تفحص شده است، برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پشم فروش، مسئول هیئت‌امنای هیئت انصارالمهدی(عج) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به برگزاری ششمین برنامه معنوی دعای پر فیض عرفه، در اهواز، اظهار داشت: این مراسم با شکوه برای ششمین سال متوالی، از سوی هیئت انصارالمهدی(عج) اهواز در جوار شهدای تازه تفحص شده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، این مراسم «به یاد شهدای منا» اجرا می‌شود، افزود: این مراسم، صرفاً یک برنامه معنوی و دعاخوانی نیست، بلکه مراسم برائت از مشرکینی است که در طول تاریخ جنایت‌های بی‌شماری را علیه مسلمانان انجام داده‌اند و مشهودترین آن نیز، مراسم حج سال گذشته بود.

مسئول هیئت‌امنای هیئت انصارالمهدی(عج) اهواز، سخنران مراسم برائت از مشرکین را حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حاجتی، امام‌جمعه موقت اهواز عنوان کرد، گفت: دعای پرفیض عرفه نیز توسط حجت‌الاسلام شحیطاط، از روحانیون و مداحان برتر استانی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام پشم فروش، با اشاره به برگزاری غرفه‌های جانبی این مراسم، بیان داشت: تلاش شده که هم فضا برای خواهران و هم برادران، معطر به بوی شهدا، با قرارگیری پیکرهای پاک شهدا، شود و علاوه بر آن نیز غرفه‌هایی جانبی، ویژه طرح باشکوه ضیافت علوی و همچنین معرفی و فروش لوازم‌التحریر ایرانی مزین به لوگوی شهدای مدافع حرم، قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی شده، قریب به ۸ هزار نفر، در مراسم معراج شهدای اهواز شرکت کنند، گفت: این مراسم هم‌زمان با سراسر کشور، از ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار می‌شود.

مسئول هیئت‌امنای هیئت انصارالمهدی(عج) اهواز، در ادامه با اشاره به مضمون‌های بسیار غنی دعای عرفه، اظهار داشت: دعای عرفه از جمله دعاهای بسیار پر مضمون و با برکت و به نوعی گنجینه ادعیه ما شیعیان است که از امام حسین در روز عرفه وارد شده و در این دعا هم مباحث انسان‌شناسی و خداشناسی و مباحث معنوی و همچنین آموزه‌های سبک زندگی اسلامی، بسیار مشهود است.

وی با تأکید بر این‌که حضور مردم این مراسم، بسیار پرثمر و تأثیرگذار در سطح بین‌الملل است، گفت: ازآنجایی‌که حکام آل سعود یهودی، سال گذشته آن فاجعه عظیم و دلخراش را به بار آوردند و امسال راه ورود ایرانیان به مکه را بسته‌اند، ضرورت دارد که مردم ایران، علی‌الخصوص خوزستانی‌های همیشه در صحنه بیش‌ از پیش حضور داشته باشند و یک مراسم برائت از مشرکین ویژه‌ای را برگزار کنند که إن شاءالله هم یاد و خاطره شهدا منا و هم سنت حسنه‌ای که امام خمین(ره) بنا نهادند، زنده بماند.

حجت‌الاسلام پشم فروش در پایان، با بیان این‌که مراسم پر فیض دعای عرفه، از سوی طلاب و روحانیون اهوازی، به محوریت مجموعه فرهنگی-تربیتی طلیعه‌داران ظهور، برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مرکز فرهنگی-تربیتی که خود شاخه‌های بسیار زیادی در اهواز دارد، زیر نظر مدرسه علمیه امام خامنه‌ای اهواز فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند و هم‌اکنون مسئول برگزاری بسیاری از برنامه‌های شاخص کلان‌شهر اهواز می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha