سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
مدارس فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی، یکی پس از دیگری اعتصاب می‌کنند

حوزه/ مدارس در سرزمین‌های فلسطین اشغالی با مشکلات زیادی روبرو هستند ... رژیم صهیونیستی سهل‌انگاری‌های تعمدی زیادی در رابطه با مدارس فلسطینی انجام داده و از تصویب بودجه سالانه برای مدارس اعراب و مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی جلوگیری می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مدارس روستاها و شهرهای فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به زیرساخت‌های ضعیف و کمبود تدارکات، اقدام به اعتصاب کرده‌اند و این اعتصابات به تدریج به مدارس بیشتر سرایت می‌کند. در این راستا تمامی مدارس روستای شکیب السلام در صحرای نگب، در همبستگی با مدرسه الزهرا در فلسطین اشغالی دست به اعتصاب زده که این اعتصابات، ابتدا در اعتراض به شرایط و وضعیت بد مدارس در فلسطین اشغالی انجام شد.

به علاوه، کمیته مرکزی والدین در تیرا اعلام کردند که تمامی مدارس این شهرستان نیز به دلیل اختلاف نظر با وزارت آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی در رابطه با هویت شبکه آموزشی که مدیریت مدارس متوسطه را برعهده دارد، اقدام به اعتصاب نامحدود خواهد کرد.

در این میان یک رادیوی عمومی اسرائیلی مدعی شد که  ملاقاتی بین میشل کوهن مدیر کل وزارت آموزش و پرورش اسرائیل و نمایندگان تیرا و کمیته والدین برگزار می‌شود تا به این مشکلات رسیدگی شود.

مدارس در سرزمین‌های فلسطین اشغالی با مشکلات زیاد و متعددی روبرو هستند که از مهمترین آن‌ها زیرساخت‌های ضعیف و کمبود تدارکات، ازدحام بیش از حد مدارس و فقر می‌باشد. رژیم صهیونیستی  سهل‌انگاری‌های تعمدی زیادی در رابطه با مدارس فلسطینی انجام داده و از تصویب بودجه سالانه برای مدارس اعراب و مسلمانان در سرزمین‌های اشغالی جلوگیری می‌کند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha