شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
زندانی فلسطینی بینایی اش را از دست داد، اما دست از اعتصاب غذا برنداشت

حوزه/ محمد بلبل زندانی فلسطینی که بیش از ۲ ماه است در اعتصاب غذا به سر برده و بینایی‌اش را از دست داده حاضر به شکستن اعتصاب غذا نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، محمد بلبل زندانی فلسطینی که بیش از 2 ماه است در اعتصاب غذا به سر می‌برد، بینایی‌اش را از دست داده و در وضعیت سلامتی بسیار وخیمی به سر می‌برد، با این حال حاضر به شکستن اعتصاب غذا نیست.

بلبل اعتصاب غذای خودش را زمانی آغاز کرد که یک دادگاه اسرائیلی حکم بازداشت موقت (اداری) او را بدون هیچ گونه اتهام یا محاکمه‌ای تمدید کرد.

او که پنج روز پیش بینایی خود را از دست داده حاضر به شکستن اعتصاب غذا نبوده و گفت: ما پایداری و استقامت خود را از حمایت مردم به دست آورده‌ایم. من به مردم سرتاسر دنیا می‌گویم که مردم فلسطین ملتی قدرتمند و مصمم هستند.

برپایه این گزارش به نقل از  imemc.org، ویدئوی منتشر شده توسط دکتر احمد تیبی که به ملاقات این زندانی فلسطینی در بیمارستان اسرائیلی رفته،  نشان می‌دهد که او بینایی خودش را کاملا از دست داده است. در این ویدئو دکتر تیبی با تکان دادن دست راستش جلوی چشمان بلبل از او می‌پرسد: آیا دست من را می‌بینی؟

ولی محمد قادر به دیدن دست او و نور چراغ آویخته از سقف نیست.

دکتر از او می‌پرسد: چه چیزی را می‌توانی ببینی؟

و محمد در جواب او می‌گوید: هیچ چیز! هیچ چیزی نمی‌بینم.

پیام صریح زندانی فلسطینی: مقاومت میکنم

در این ملاقات محمد تلفنی با مادرش صحبت کرده و با وجودی که وضعیت مساعدی ندارد، برای مادرش آرزوی سلامتی کرده و به او می‌گوید که اعتصاب غذا را تا لحظه رسیدن به آزادی یا مرگ ادامه خواهد داد.

محمد در ادامه می‌گوید: دلم برایتان تنگ شده! من پایدار باقی می‌مانم و اراده من محکم است. ما فرزندان "محمد"(ص) هستیم و قوی و پایدار باقی می‌مانیم.

لازم به ذکر است که محمود، برادر او نیز در زندان‌ اسرائیل اسیر بوده و به خاطر اعتراض به بازداشت موقت (اداری) دست به اعتصاب غذا زده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha