جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زادهوش - جامعه المرتضی

رئیس جامعه المرتضی (ع) گفت: ما در برهه حساس کنونی موظفیم که حقانیت غدیر و مساله امامت و ولایت امیرالمومنین علی (ع) را با مستندسازی تاریخی به دنیا نشان دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که خدای متعال در عالم هستی، روزی بالاتر و بهتر از عید غدیر خلق نکرده است، اظهار داشت: غدیر به هیچ وجه یک اتفاق ساده و کوتاه در یک مقطع تاریخی نبوده چه آن که اگر ما قضایای مربوط به چند روز قبل و چند روز بعد از آن را نظاره کنیم تا حدودی متوجه عظمت این رویداد مهم تاریخی می شویم.

وی افزود: قضایایی چون ماجرای شق القمر ، نزول آیات سوره هل اتی، خنثی شدن توطئه قتل پیامبر(ص) در ایام پس از غدیر، اعطای لقب امیرالمومنین به علی(ع) چند روزی پیش از اعلام عمومی جانشینی ایشان از سوی نبی مکرم اسلام، شأن نزول حدیث شریف کسا و ... همگی به سان دانه های تسبیحی هستند که وقتی کنار هم قرار می گیرند پرده از واقعیت مسلمی برمی دارند و آن هم این که غدیر خم فراتر از یک واقعه تاریخی، برای ما یادآور یک آرمان بنیادین است .

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: از این منظر ما معتقدیم که هیچ مسلمان واقعی نمی تواند و حق ندارد که از ولایت و امامت دست بردارد چه آن که ولایت امیرمومنان و التزام به آن دستوری مستقیم از ناحیه پروردگار عالم است که از ناحیه برترین بنده او به آحاد بشریت اعلام شده است.

وی گفت: در احادیث بسیاری از اهل بیت(ع) بر این حقیقت مسلم تاکید شده که اگر مردم در همان صدر اسلام پس از آن که با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند ، بر سر عهد و پیمان خود تا آخر می ایستادند، ظلم، معصیت و اختلاف در جهان اساساً محلی از اعراب نداشت.

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش افزود: در این بین آنچه وظیفه ما در قبال این عید بسیار بزرگ و تاریخ ساز است این که به دور از هیچ پیرایه و کلیشه مرسومی ، واقعیت های تاریخی درباره آن را برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تشنه دریافت حقیقت بیان کنیم.

وی یادآور شد: ضرورت این مساله از این حیث است که متاسفانه اطلاعات تاریخی مردم ما به طور نسبیضعیف است چه آن که ما در رابطه با وقایعی چون غدیر بیش از آن که مخاطبان را به استنادات تاریخی ارجاع دهیم، خود را مشغول پرداختن به یک سری حواشی آن هم بعضاً با چاشنی هنر و در گیر کردن احساسِ مخاطب کرده ایم و حال آن که می بایست حقیقت پیام و فرهنگ غدیر را برای مردم به درستی بیان کرد.

رییس جامعه المرتضی (ع) تاکید کرد: یکی از مهم ترین کارهایی که می شود و باید انجام گیرد، بحث مستندسازی است که در این رابطه باید استفاده درست و به هنگامی از ابزار هنر و رسانه داشته باشیم نه این که صرفاً به بحث دکور و رنگ آمیز و کارهای کلیشه ای مشغول شویم.

وی در خاتمه بیان داشت: اساساً انتظار مردم از رسانه نیز بیان واقعیت هاست که یکی از بهترین و تاثیرگذارترین قالب هایش همین مستندسازی تاریخی است؛ به ویژه در دنیای امروز ما می توانیم از زبان شخصیت های مهم جهانی اعم از شیعه و سنی ، عرب و غیر عرب به تبیین حقانیت واقعه غدیر و ولایت امیرالمومنین (ع) بپردازیم .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha