چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
غدیر خم

حوزه/ حجت الاسلام وطنی گفت: شعار و صرف برگزاری جشن غدیر کافی نیست، باید توجه عملی به غدیر داشت و در راستای ترویج و بسط تفکر و فرهنگ غدیر در جامعه تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی وطنی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، عید غدیر را فرصتی برای تعالی انسانی معرفی کرد و گفت: عید غدیر از اعیاد بزرگ و به تعبیری عید الله اکبر است و این تفسیر مهمی دارد، باید نتایج خوبی از این عید گرفت، تفکر غدیر بسیار مهم است.

وی به آیه  67 سوره مائده ﴿يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ ۖ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ ۚ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ - ای پیامبر! آن چه را از جانب پروردگارت به سوی تو نازل شد، ابلاغ کن و اگر چنین نکنی، پیامش را نرسانده‌ای و خدا تو را از گزند مردم نگاه می‌دارد، خداوند کافران را هدایت نمی‌کند﴾ که به آیه تبلیغ شهرت دارد اشاره کرد و گفت: اهمیت غدیر تا آن اندازه است که خداوند متعال رسول خود را تهدید می کند که اگر آنچه به او رسیده است را ابلاغ نکند تمامی آنچه آن روز با مشقت ها و رنج ها بسیار انجام داده بی ارزش می شود و پیامبر گرانقدر اسلام(ص) نیز که به اهمیت این امر واقف است ناراحت نشده و لحظه ای در آنچه بر عهده اوست شک نمی کند.

حجت الاسلام وطنی به اهمیت توجه عملی به غدیر گفت: آنچه در توجه به غدیر مهم است، لزوم توجه عملی به آن است، اینکه ما به شعار دادن بسنده کنیم کفایت نمی کند، اگر در سیره بزرگان شیعه نگاهی اجمالی داشته باشیم، در می یابیم که آنان عمر خود را در باب اهمیت غدیر صرف کرده اند و نتایج این توجه را نیز دیده اند، مصداق بارز این امر جانشین خلف امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب هستند که در راه غدیر عمر خود را فدا راه غدیر کردند.

وی به داستانی از علامه فقید جعفری اشاره کرد و گفت: این عالم عالیقدر در همایشی در کشور دانمارک پیرامون قیمت انسان بیان داشتند که هر کس به چیزی علاقمند است و این علاقه، قیمت او را مشخص می کند، حال ببینید آنکه خدا را دوست دارد چه قیمتی دارد، تمامی حاضرین که جمعی از دانشمندان بودند شروع به تشویق علامه جعفری می کنند و علامه اعلام می کند که این جمله از حضرت علی (ع) بود که من برای شما گفتم و جمع حاضر این بار به احترام وجود حضرت علی (ع) مدتی را به تشویق می پردازند، غدیر قیمت انسان را بالا می برد.

حجت الاسلام وطنی به بزرگانی اشاره کرد که به مجاهدت عملی در خصوص غدیر پرداختند و گفت: آیت الله خزئلی به عنوان مسئول بنیاد الغدیر سالها درراه فرهنگ غدیر تلاش کرد. او با تلاش برای غدیر خود را جاودانه کرد، بر تمام روحانیون لازم است که به مساله غدیر توجه خاص داشته باشند، توجه به غدیر نظر کردن به امیر المومنین(ع) است که پیامبر(ص) آنرا پر سودترین معامله معرفی کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha