پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله طبرسی- امام جمعه ساری

حوزه/ آیت الله طبرسی با بیان این‌که ترویج فرهنگ «غدیر» از نیازهای جامعه امروزی برای گسترش فرهنگ اسلامی است، گفت: «غدیر» روز تعلیم الگویی همیشگی برای حکومت‌های الهی و متعلق به همه عصر‌ها است.

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران با تبریک فرا رسیدن عید امامت و ولایت گفت: دستیابی به سعادت دنیوی و اخروی در گرو پیروی از ولایت حضرت علی(ع) و ائمه اطهار (ع) است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بر ضرورت تببین فرهنگ غنی غدیر در جامعه امروز تاکید کرد و اظهار داشت: غدیر موجب گسترش و نفوذ اسلام شده است.

وی با بیان این که پیام غدیر باید هنرمندانه به افکار عمومی عرضه شود، خاطرنشان کرد: غدیر واقعه ای بود که پیامبر(ص) با تعیین امام مسیر حرکت امت اسلامی را مشخص کرد و این واقعه عظیم موجب گسترش و نفوذ اسلام شد.

امام جمعه ساری با تاکید بر این‌که اگر واقعه غدیر نبود به طور قطع اثری از اسلام نبود، تصریح کرد: در حادثه غدیر دشمنان اسلام دچار یاس و ناامیدی شدند.

آیت الله طبرسی با بیان اینکه ترویج فرهنگ «غدیر» از نیازهای جامعه امروزی برای گسترش فرهنگ اسلامی است، گفت: «غدیر» روز تعلیم الگویی همیشگی برای حکومت‌های الهی و متعلق به همه عصر‌ها است.

وی گفت: غدیر بسان چشمه ای جاری است که باید در طول اعصار مختلف تا ظهور حضرت مهدی(عج) جریان داشته باشد و این وظیفه شیعان است تا با بازگویی جریان و واقعه غدیر این امر مهم را به درستی به نسل های آینده انتقال داده و کوتاهی در این امر مهم ظلم در حق حضرت علی (ع) و مکتب شیعه است.

امام جمعه ساری، غدیر و تبیین آن را یک مبحث زیر بنایی عنوان کرد که می تواند در ترویج معنوی زندگی افراد جامعه موثر باشد، ابراز داشت: غدیر معنا دهنده به سبک زندگی جامعه است و با درک مسأله غدیر و ترویج فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری می توان از بسیاری آسیب های اجتماعی عصر حاضر پیشگیری نمود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که غدیر روز تجلی آفتاب ولایت و تداعی عنایت الهی به جامعه بشری است، گفت: با گسترش و ترویج فرهنگ غدیر شاهد تحکیم هرچه بیشتر روابط والای انسانی و دینی در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به این که این مأموریت الهی و خدایی بود که از سوی خدا به پیامبران(ص) اعلام شد تا علی(ع) را در روز عید سعید غدیر معرفی نماید نه اینکه خلافت تعیین کند، افزود: حضرت علی(ع) آسمانی است و از آسمان آمد و خدا امر خود را به وسیله پیامبر(ص) به وی رساند.

آیت الله طبرسی، عید غدیر را عید اکمال دین و عید امامت و ولایت خواند و یادآور شد: غدیر عید مظلومان و مستضعفان است و در غدیر خم مدال امامت و ولایت و مدیریت اجتماعی و سیاسی و دینی پیامبر به امیرمؤمنان(ع) واگذار شده است.

رئیس شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پیوند عمیق با غدیر دارد، تصریح کرد: دشمنان با نقشه شیطانی در مورد تهمت به امام و ارتباط ایشان با استکبار می‌خواهند انقلاب ما را از ریشه بی‌هویت کنند و انقلاب غدیری را زیر سئوال ببرند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha