شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «غدیرشناسی و پاسخ به شبهات» تالیف استاد علی اصغر رضوانی از جمله کتاب‌های انتشارات جمکران است که با موضوع ولایت امیرالمومنین(علیه السلام) چاپ و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» انتشارات کتاب جمکران تاکنون بیشتر از 20 عنوان کتاب با موضوع غدیر و امامت و ولایت امیرمومنان علی (علیه السلام) و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) منتشر کرده است.

از جمله این کتابها، کتاب «غدیرشناسی و پاسخ به شبهات» تالیف استاد علی اصغر رضوانی است.

رضوانی که در حوزه شناخت و نقد وهابیت و سلفی گری و پاسخ به شبهات در مورد تشیع، صاحب تالیفات متعدد است در این کتاب به موضوعاتی همچون ضرورت تعیین جانشین برای پیامبر، برتری امام علی(علیه السلام) بر سایر صحابه، تدابیر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و اله) برای خلافت امام علی(علیه السلام)، واقعه و حدیث غدیر، دلالت آیه های همچون تبلیغ، اکمال و سأل سائل به واقعه غدیر، دلیل اعراض اکثر صحابه از حدیث غدیر و عواقب آن و ضرورت برپایی جشن غدیر پرداخته است.

ویژگی جالب کتاب «غدیرشناسی و پاسخ به شبهات» استناد و اتکای آن به منابع و کتب اهل سنت و گفته های علمای اهل سنت است.

از فصول قابل توجه کتاب، فصل «غدیر و وحدت اسلامی» است که مولف در آن به این موضوع پرداخته است که غدیر بر خلاف برخی تصورات و تبلیغات و القائات، نه تنها عاملی برای تفرقه بین مسلمانان نیست، بلکه فهم درست حقیقت آن، بزرگترین عامل وحدت مسلمانان است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha