جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به جوانان، از آنان خواست تا ملاک و معیار ازدواجشان را مدرک و محفوظات قرار ندهند و شرط لازم برای ازدواج را ایمان، علاقه زوجین به یکدیگر دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مسجد امام رضا(ع)  دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر لزوم شناخت ظرفیت های نامحدود جوانان این مرز و بوم گفت: ظرفیت انسانهای این جهان پهناور بی نهایت است. 
وی ادامه داد: ظرفیت شما دانشجویان مختص به لیسانس نیست و خداوند متعال در هنگام خلق هستی به حضرت آدم همه ظرفیت های موجود را عطا کرد تا ظرفیت علمی او محدود و ناچیز نباشد.
نیاز امروز کشور، خروجی های دانشگاهی توانمند و مهارتی است
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که لحظه به لحظه عمرتان در خطر اتلاف بوده و باید از این ثانیه ها در راستای اعتلای خود بهره ببرید، تصریح کرد: متاسفانه خروجی امروز دانشگاه های کشور لیسانسه های بی هنر و مهارت است، در حالی که باید همراه با محفوظات و مدرک، برای تحقق اقتصاد مقاومتی مهارت و توانمندی نیز در وجود این جوانان هنرمند پرورش یابد. 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که من مدرک بالاترین سطح حوزوی خود را دریافت کردم، اما به این حد از علم و دانش قانع نشدم، گفت: در طی 30 سال که اشتغال به سمت معاون وزیر داشتم در تفسیر، زکات و فعالیت های دیگر طلبگی مشغول بودم و نگذاشتم هیچ یک از برنامه های زندگیم خللی وارد شود. 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور خطاب به دانشجویان از آنان خواست تا همراه با دروس دانشگاه، برای ظرفیت ها و استعداد های خود برنامه داشته باشند و میلیاردی بیاندیشند. 
میلیاردی بیاندیشید
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که من اجازه دادم تا هر کس می خواهد کتب من را به چاپ برساند، اظهار کرد: با این تدبیر امروز 14 میلیون از کتب من به فروش رسیده و برای رسیدن به آرمان های خودتان باید بیاندیشید و استعداد های درونی را کشف کنید. 
وی با بیان این که هرگز قبول ندارم که انرژی هسته ای در جمادات به کار رفته، اما منشا آن از مغز انسان گرفته نشده است، یادآور شد: باید قصد و نیتتان میلیاردی باشد و آنانی که برخی تنها برای دیپلم و لیسانس درس می خوانند
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به لزوم درس خواندن برای رضای خداوند متعال، به خاطره ای در این خصوص اشاره و تصریح کرد: زمان جنگ تحمیلی به اروپا رفتیم و به پزشکانشان گفتیم فرزندان ایران تکه تکه می شوند، بیایید و شیفتی آنان را درمان کنید، اما آنان گفتند اینجا راحت تریم!
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با بیان این که نیت اگر راحتی و آسوده خاطر بودن باشد، دکترا نیز ارزش و منزلتی پیدا نمی کند، خاطر نشان کرد: خود را محدود به ظرفیت های خاصی نبینید و تنها با یک کار فرهنگی کوچک یا نشر یک کتاب خودتان را محدود نکنید، چرا که شما ابدی هستید. 
وی با بیان این که باید ورزش کنید، اما به دنبال ورزش های تلویزیونی نباشید، ابراز کرد: ما در زمان خودمان به ورزش به عنوان یکی از برنامه های جانبی می پرداختیم؛ از دیگر برنامه های حاشیه ایمان خواندن تفسیر آیت الله طالقانی و دکتر بهشتی و خواندن کتب شهید مطهری بود. 
رئیس ستاد اقامه کشور با انتقاد از آنانی که وقت خود را بر سر تلویزیون و شبکه های اجتماعی نظیر آن هدر می دهند، از دانشجویان خواست تا تصمیم به تغییر اساسی در زندگی خود بگیرند. 
مدرک و محفوظات علمی ملاک ازدواج نباشد 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خطاب به جوانان، از آنان خواست تا ملاک و معیار ازدواجشان را مدرک و محفوظات قرار ندهند و شرط لازم برای ازدواج را ایمان، علاقه زوجین به یکدیگر و ... دانست. 
وی با بیان این که متاسفانه در بین تحصیلکرده های ما در خصوص ازدواج سخنان شایسته ای جریان ندارد، حرف های خود را هیچ گاه شعاری ندانست و اظهار کرد: من فرزندان خود را در دبیرستان به خانه بخت فرستادم، چرا که باید زوجین به دل یکدیگر بنشینند و هرچه سن بالاتر رود، از میل زوجین به یکدیگر آرام آرام کاسته شده و بی مهر می شوند. 
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که همه شما باید شماره تلفن یک اسلام شناس را داشه باشید، افزود: هر آنچه که شنیدید را تحقیق کنید، چرا که امکان دارد راست و صحیح نباشد و این برای شما یک خطر اساسی در طول زندگیتان محسوب می شود. 
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با انتقاد از آنانی که تفریح همراه با تحقیر و گناه دارند، از جوانان خواست تا با خنده حکیمانه و حلال در شادابی و نشاط روزافزون همراه با اعتلای خود بکوشند. 
لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی خروجی های دانشگاهی توانمند و مهارتی است
وی، لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی را آن دانست که هر جوانی توانمند و مهارتی باشد و کلید اشتغال جوانان را آموختن مهارت دانست و گفت: اگر مهارت آموخته نشود، نمی شود به صورت خودجوش از آب و خاک این کشور استفاده کرد و همت و تصمیم شما امروز کار ساز و اثرگذار است.313/49

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha