پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
پديدار شناسي سينما

حوزه/ دومين نشست علمی «پديدار شناسي سينما و ظرفيت آن در تبليغ ديني» به همت گروه مطالعات و ارتباطات ديني پژوهشكده باقرالعلوم(ع) برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» دومين نشست پديدار شناسي سينما و ظرفيت آن در تبليغ ديني به همت گروه مطالعات و ارتباطات ديني پژوهشكده باقرالعلوم(ع) با هدف بررسي نقش ظرفيت رسانه در تبليغ دين، امروز پنچ شنبه با حضور طلاب و علاقمندان حوزه تبليغ و سينما در سالن جلسات پژوهشكده باقرالعلوم(ع) برگزار شد.
 در اين نشست مهدي ناظمي قره باغي،  با اشاره به نشست اول در خصوص ارتباط حسي و عقلي انسان و زيست جهان گفت: سينما را نمي توان به عنوان يك آبژه تصور كرد و براي فهم پديدار شناسي سينما بايد فلسفه پديدار شناسي را شناخت و زيست جهان در درك بهتر شناخت پدپدار شناسي مي تواند كمك شاياني به انسان كند.
اين استاد دانشگاه،  «بازن» را يكي از تئوريسن هاي بزرگ تاريخ سنيما دانست و افزود:  بازن يك پديدار شناس است چرا كه يك واقع گراست و هر سكانس و نما را در تصوير را به صورت مستقل مي داند.
وي با اشاره به اينكه در نظريه «بازن» هر سكانس و نما در تصوير به صورت مستقل است  گفت:  مونتاژ يك فيلم به درك معناي پاياني كمك مي كند ولي خود سكانس مي تواند في نفسه معنا دار باشد  هرچند ناقص است و اگر معناي منفرد سكانس ها نباشد معنا كلي فيلم درك نمي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha