شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هیئت مذهبی

حوزه/ کارشناس مسائل اجتماعی با تاکید بر این که دشمنان در مقابل غیرت عباسی جوانان ایران عاجز مانده اند، گفت: باید از واقعه سرخ عاشورا این درس را بگیریم که هر کدام از جوانان به عنوان یک علمدار نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آقای غلامی، کارشناس مسائل اجتماعی در نشست "عباس گونه باید اندیشید کربلایی دیگر در پیش است" که در مدرسه الزهرا (س) بابل برگزار شد، بیان کرد: از واقعه سرخ عاشورا تا واقعه سبز ظهور یک سری مجاهدت هایی باید صورت گیرد که یکی از آنها جهاد است.

وی افزود: موضوع جهاد آنقدر دارای اهمیت است که امام حسین (ع) در این باره فرمودند؛ همانا زندگی عقیده و جهاد است و در قرآن کریم سفارش شده که به وسیله قرآن جهاد کبیر کنید، مقام معظم رهبری هم سوم خرداد در دانشگاه امام حسین(ع) به جوانان این مسئله را یاد آور شدند که« امروز زمان جنگ نظامی نیست، در جهاد اصغر هشت سال خوش درخشیدید، در جهاد اکبر که در جریان است، در عرصه فرهنگی، اقتصادی، هنر و سیاست بایدبه خود باوری برسید، زیرا با خود باوری دیگر دشمن توان مقابله با شما را نخواهد داشت .»

کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این که تلاش طلاب در عرصه علمی برای رشد علمی جهاد است، گفت: رشد علمی ایران نسبت به جهان بالاتر بوده، ولی چند سالی است که بخاطر جنگ های سرد و گرم مقداری افت کرده است؛ باید دوباره رشد علمی را حداکثری نماییم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نسبت به مسئله برجام خوش بین نبودند، ولی به مسئولین فرمودند اگر می خواهید برای مذاکره بروید، ولی من نسبت به این مسئله خوش بین نیستم و در نهایت شاهد بودیم که این مذاکره فقط یک مذاکره صرفا یک طرفه از طرف ایران بوده و طرف مقابل مذاکره هیچ تعهدی در قبال انجام تعهدات خود قائل نبود و شرط و شروط غیر معقول قرار داده، آنها سرداران رشید سپاه ایران از جمله سردار سلیمانی ها را تروریسم معرفی کرده و ارائه هرگونه خدمات بانکی به آنها را بر خلاف قرارداد دانسته و بیان می کنند تحریم های جهانی از بانک های ایران برداشته نخواهد شد تا زمانی که به آنها خدمات دهی می شود.

غلامی ادامه داد: همان طور که دشمن در عرصه نظامی نسبت به ایران نا امید است، باید جوانان در زمینه فرهنگی، ماهواره ای و فضای مجازی چنان پیشرفت کنند و خلاء ها را پر نموده و به خود باوری برسند.

وی تاکید کرد: جوانان ایرانی باید عباس گونه جهاد کرده و ایده های خود را اجرا کنند؛ زیرا اگر این قضیه اتفاق بیفتد قطعا در مقابل هیچ دشمنی و حربه های آنان سر تعظیم فرود نخواهند آورد .

کارشناس مسائل اجتماعی تصریح کرد: باید از واقعه سرخ عاشورا  این درس را بگیریم که هر کدام از جوانان به عنوان یک علمدار  نقش آفرینی کنند.

انتهای پیام 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • طلبه روشنگر IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۳
    0 0
    سلام لطفا شما این علامت دست را درسایت حوزه تبلیغ نکنید چون این علامت دست درهیچ روایت ودستور شرعی نیامده وبالاعکس این علامت دست نماد فرقه های ضاله است اگر باور ندارید بروید توی فضای مجازی تحقیق کنید از ما گفتن