شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام حسین علیه السلام

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت عاشورا درس عزت مندی و عزت مداری را به انسان ها می آموزد، خاطر نشان کرد: مبلغان دینی در ماه محرم در نهادینه کردن پیام واقعی عاشورا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام ابوالحسن میرعمادی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با بیان این که روحانیان باید با تبیین صحیح نهضت حسینی، از ورود برخی خرافه ها که از سوی دشمنان دنبال می شود، جلوگیری کنند، افزود: حضور روحانیت در هیأت های مذهبی بر ورود بسیاری از خرافات و بدعت ها جلوگیری خواهد کرد.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه ای که در عاشورا اتفاق افتاد ابعاد بسیار وسیع و گسترده ای دارد، گفت: عاشورا و ماه محرم در فرهنگ دینی همه مسلمانان و به ویژه شیعیان از جایگاه بسیار رفیعی برخوردار است.

وی با اشاره به این که نهضت عاشورا درس عزت مندی و عزت مداری را به انسان ها می آموزد، خاطر نشان کرد: مبلغان دینی در ماه محرم در نهادینه کردن پیام واقعی عاشورا وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که نهضت حسینی پیام و عبرت های بسیاری را برای انسان ها در بردارد، خاطر نشان کرد: امروز تبیین صحیح پیام های عاشورا در شرایط امروز جامعه ضروری است.
وی با بیان این که عاشورا و کربلا مملو از درس افتخار و عزت برای جوان امروز است، افزود: ما محرم، ماه امر به معروف و نهی از منکر، تذکر و تبلیغ است که باید مبلغان و هیأت های مذهبی در این راستا با همه توان وارد شوند.

وی ادامه داد: ماه محرم بهترین فرصت برای تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است که باید در این راستا تلاش کنیم و نباید از یاد ببریم که امام حسین(ع) بر اعمال و نیات ما آگاه و ناظر است، و به همین دلیل باید اهداف و امیال دنیوی را باید کنار بگذاریم و خالصانه فعالیت کنیم.

معاون حوزه علمیه مازندران بیان داشت: محرم ماه بصیرت افزایی و مقابله با هجمه های مختلف فرهنگی است و به همین دلیل برنامه های محرم نباید تنها در گریه خلاصه شود بلکه باید مکتب امام حسین(ع) را در جامعه تبیین کنیم و در جهت بصیرت افزایی تلاش شود.


وی با بیان این که در تاریخ  ، انقلاب‌های فراوانی وجود دارد اما هیچ کدام به اندازه قیام و نهضت عاشورا جاودانگی نداشته است، یادآور شد: حضور جوانان در جلسات امام حسین(ع) هرسال پرشورتر می‌شود و هیچ‌گاه این جلسات کمرنگ نشده است و به همین دلیل باید در جهت شناخت بیشتر جوانان با اهل بیت(ع) و زندگی اهل بیتی تلاش شود.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان این که عزاداری های محرم باید براساس شرع مقدس باشد و از هرج و مرج و خرافات در دسته روی ها جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: عزاداری ها باید عاقلانه و ساده باشد و از تشریفات پرهیز شود.

وی گفت: محرم سند افتخار شیعه است و به همین دلیل باید اشعار و مرثیه ها در شأن ائمه اطهار(ع) و شیعه باشد و باید از ورود برخی بدعت ها و خرافات به عزاداری های حسینی جلوگیری شود.

حجت الاسلام میرعمادی با تأکید بر این که دشمن به دنبال سست و بی اساس جلوه دادن عزاداری‌های ما در ایام محرم است، خاطر نشان کرد: اعمالی همچون قمه‌زنی، سینه‌زنی‌های نامتعارف و استفاده از علم‌هایی که اصالت تاریخی و معنایی ندارند که بارها از سوی مراجع عظام تقلید از آنها نهی شده‌ایم، موجب سوء استفاده دشمن می‌شود و لذا باید از این مسائل جلوگیری شود.

معاون حوزه علمیه مازندران با بیان این که عزاداری حسینی تعظیم شعائر دینی است و باید با شور و شعور برگزار شود، اظهار داشت: فلسفه قیام محرم بزرگداشت شعائر اسلامی و دینی است و وظیفه امروز ما نیز محبت و تبعیت از اهل بیت(ع) است و اقامه عزای اباعبدالله(ع) نیز در همین راستا صورت می گیرد.

وی با اشاره به این که عبرت های عاشورا بهترین الگو برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: وعاظ و خطبا باید درس های ناگفته نهضت حسینی را به شیوه ای اثرگذار برای جامعه امروز بیان کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha