شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام حسین علیه السلام

حوزه/ معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که زنده نگه داشتن محرم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: عاشورا مهم‌ترین جلوه گاه دین اسلام است و پرچم عزت آن همیشه در اوج باقی خواهد ماند.

حجت الاسلام حمزه علی اکبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، از مازندران با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، با اشاره به این‌که زنده نگه داشتن محرم از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: عاشورا مهم‌ترین جلوه گاه دین اسلام است و پرچم عزت آن همیشه در اوج باقی خواهد ماند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: ابا عبدالله الحسین(ع) بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر تاکید داشت و همه هدفش در واقعه عاشورا احیای این امر بود.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: فرهنگ غنی عاشورا یک ظرفیت بسیار بزرگ برای پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: مهم ترین پیامد و نتیجه ای که می توان از قیام امام حسین (ع) کسب کرد، تسلیم نشدن در مقابل زورمداران و تلاش در راه احیای معارف الهی در سخت ترین شرایط است.

وی با بیان این که امروز در دنیا شعار آزادگی و "هیهات" مناالذله امام حسین (ع) طنین انداخته است، گفت: علی رغم همه توطئه های دشمنان، امروز نهضت حسینی در سراسر جهان  به عنوان الگوی مهم مورد توجه ملت ها است.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این‌که ذلت ناپذیری و استکبارستیزی فلسفه اصلی واقعه عاشوراست، گفت: امروز تنها راه نجات مسلمانان از توطئه های دشمنان استفاده و بهره گیری از الگوی حسینی است.

معاون حوزه علمیه مازندران افزود: روح ماه محرم و عاشورای حسینی، استکبارستیزی و ذلت ناپذیری است، یعنی امام حسین(ع) به شهادت رسیدند، اما زیر بار ظلم نرفتند و این درس باید در تمام ابعاد نظام اسلامی مورد توجه باشد.

وی با بیان این که عزاداری حسینی تعظیم شعائر دینی است و باید با شور و شعور برگزار شود، اظهار داشت: عزاداری صرف به تنهایی نمی تواند تأثیر گذار باشد و باید در درون این عزاداری ها به بیان مشکلات و نارسایی ها نیز پرداخته شده و امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اصلی ترین پیام عاشورا مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به این که عبرت های عاشورا بهترین الگو برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: وعاظ و خطبا باید درس های ناگفته نهضت حسینی را به شیوه ای اثرگذار برای جامعه امروز بیان کنند.

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عزاداری برای امام حسین(ع) باید با شعور و معرفت حسینی همراه باشد، بیان داشت: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از آرمان ها و ارزش های اصیل نهضت امام حسین(ع) است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha