جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاسخ به شبهات

حوزه/ استاد حوزه مازندران در نشست فرهنگی سیاسی بررسی تحریفات عاشورا بر لزوم پاسخگویی عالمانه طلاب و روحانیون به شبهات تاکید کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، عبدالله منیری، استاد حوزه مازندران در نشست فرهنگی سیاسی بررسی تحریفات عاشورا که در مدرسه علمیه خواهران حضرت آمنه(س) فریدونکنار برگزار شد، بیان کرد:هیچ مذهب و دینی در جهان وجود ندارد که بتواند میلیون ها نفر انسان را در یک جا دور هم جمع کند. در حالی که دین اسلام دو بار در سال در مراسم با شکوه حج با سه میلیون نفر انسان با لباس واحد احرام و با لفظ واحد لبیک اللهم ... و بار دوم در اجتماع بیست میلیونی اربعین حسینی عشاق به سوی دیار عشق گام بر می دارند. اینها نشان دهنده قدرت یک مکتب است و آن مکتب حسین (ع) است و هیچ دین و مکتبی چنین قدرتی را تا به حال به نمایش نگذاشته است.

وی گفت: دو نوع تحریف در عزاداری امام حسین (ع) وارد شده است که شهید مطهری در کتاب حماسه حسینی نیز به آنها اشاره کرده و شامل تحریف لفظی و تحریف معنوی می باشد که با توجه به شرایط امروز طلاب باید به این شبهات عالمانه پاسخ دهند.

 استاد حوزه مازندران اعلام کرد: در تحریف معنوی هدف مورد اصابت قرار می گیرد  و چنین بیان می شود که امام حسین(ع) کشته شد تا گناه شیعیان بخشیده شود نه اینکه با ظلم مبارزه شود و این کاری است که با مسیح شد و عیسی(ع) به صلیب کشیده شد تا مسیح ها هر گونه که خواستند زندگی کنند.

وی افزود: در تحریف دیگر که لفظی است، لفظ جریان کربلا وارونه جلوه داده شده و در روضه خواندن ها نمود می کند؛ مانند روضه علی اصغر(ع) که به نوعی به مخاطب این مطلب را می رساند که امام حسین (ع) در حال التماس است که به بچه من آب بدهید، در حالی که درخواست امام حماسی است و ایشان به کسی باج نمی دهند .

منیری خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از مردم کشور خوراک تبلیغاتی را از ماهواره ها دریافت می کنند که برخلاف دین اسلام است و اگر در این موضوع سهل انگاری شده و کارهای فرهنگی که مقام معظم رهبری تاکید زیاد بر آن دارند نادیده گرفته شود، منجر به ضربات سنگینی خواهد شد.

313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha