شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ستار علیزاده / مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که تربیت نیروهای انقلابی باید در مجالس امام حسین (ع) صورت گیرد، گفت: باید در هیئات ها و مجالس حسینی مضامین انقلابی گنجانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، امروز در دیدار جمعی از رؤسای هیأت های مذهبی با بیان این که تربیت نیروهای انقلابی باید در مجالس امام حسین (ع) صورت گیرد، گفت: باید در هیأت ها و مجالس حسینی مضامین انقلابی گنجانده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که خروجی هیأت‌های مذهبی باید تقویت باورها و اعتقادات مذهبی مردم باشد، ادامه داد: هیأت‌های عزاداری باید رویکرد انقلابی و ولایی داشته باشد.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که انقلاب اسلامی و انقلاب حسینی تفکیک ناپذیر هستند، اضافه کرد: مبانی انقلاب اسلامی ایران و انقلاب حسینی یکی است و مردم انتظارات زیادی از هیأت‌های مذهبی و جلسات ائمه اطهار (ع) دارند.

وی با تاکید بر این که در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر در ایام محرم و عزاداری‌ها باید بیشتر فعالیت کنیم، تصریح کرد: نباید امر به معروف و نهی از منکر را کوچک بشماریم و باید در راستای تحقق این فریضه مهم قدم‌های ارزشمندی برداریم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، بزرگ‌ترین معروف در انقلاب اسلامی را خدمتگزاری به مردم دانست و عنوان کرد: بزرگ‌ترین منکر در جامعه، آمریکا و رژیم استکبار است که همه باید تلاش کنیم ریشه آنها از زمین کنده شود.

حجت الاسلام علیزاده رسالت امروز روحانیان و هیأت‌های عزاداری را تقویت جبهه فرهنگی و دینی دانست و گفت: دشمنان نظام و اسلام دندان‌شان را برای تحریف عزاداری‌های ماه محرم تیز کردند و نباید بگذاریم کوچک‌ترین تحریف و خلاف واقع در آن نفوذ کند.

وی با اشاره به این که انقلابی بودن، شجاعت و تواضع امام حسین (ع) مثال زدنی است، اظهار داشت: باید نگاه انقلابی بودن عاشورا را ترویج کرد تا اثرگذار باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که امام حسین(ع) متعلق به همه ادیان و مذاهب است، تصریح کرد: محبوبیت امام حسین (ع) عالم گیر و فراگیر است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امام حسین (ع) با ظلم مبارزه کرد و جامعه را نجات داد، عنوان کرد: تبلیغ معارف اسلامی و اهداف قیام عاشورا بهترین، جامع ترین، منطقی ترین، علمی ترین و جذابترین شیوه است و  این رسالت بزرگ را هرگز نباید برزمین گذاشت.

وی با بیان این که دشمن از همه امکانات و ظرفیت های موجود در حال استفاده است تا امر تبلیغ و ترویج دین اسلام و فرهنگ اهل بیت صورت نگیرد، ادامه داد: امروز جنگ ما جنگ عزم ، اراده ها و جنگ نرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز رسالت بزرگ ما تقویت جبهه فرهنگی و دینی است و روحانیان در این زمینه تاثیرگذار هستند، خاطرنشان کرد: سلاح تقویت دین در دست روحانیت و مساجد و اماکن مذهبی پایگاه دین هستند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که شرکت در عزاداری ها به ویژه سوگواری امام حسین(ع) تنها نباید ظاهری باشد، ادامه داد: حضور در این مجالس ارزشی باید از اعمال وجود انسان بوده و باید نسبت به فلسفه قیام سید و سالار شهیدان به یک شناخت مناسب دست یابیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha