جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) قیام کرد تا شک مردم را به یقین تبدیل کند، چراکه داشتند مردم را با شک از ولایت خدا جدا کرده و به ولایت طاغوت می‌بردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در هشتمین روز از ماه محرم در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در مرکز خدمات با اشاره به اینکه در میان نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده است هیچ نعمتی به عمر نمی‌رسد، گفت: تا زمانی که انسان زنده است زمینه رشد و ترقی برای او وجود دارد ولی وقتی از دنیا رفت این مسیر روی او بسته می‌شود.

وی با اشاره به تأثیرات باقیات‌صالحات پس از مرگ بیان کرد: بر اساس روایات ثواب‌هایی که به دلیل باقیات‌صالحات برای انسان می‌نویسند به معنای ترفیع درجه نیست، چراکه ترفیع درجه برای زمانی است که انسان زنده باشد و خودش تلاش کند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در میان تمامی نعمت‌ها، ارزش نعمت زندگی یک ارزش غیرقابل وصف است و ائمه(ع) به کسی اجازه نمی‌دهند که از خداوند طلب مرگ کند.

وی ادامه داد: اولین مسئله‌ای که در روایات اهل‌بیت(ع) به‌عنوان تهدید برای هر فردی در طول عمرش معرفی شده است مسئله عدم کنترل خشم و غضب است.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری بیان کرد: بر اثر عدم کنترل خشم و غضب، انسان دچار رنج و اندوه بسیاری می‌شود و یکی از دلایل آن نداشتن شرح صدر است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) فرمودند، غضب از شیطان و شیطان از آتش است، گفت: خشم و غضب آتشی را درون انسان ایجاد می‌کند و دست به هر کاری بزند  آن کار را نیز به آتش می‌کشد.

محقق و پژوهشگر حوزه تصریح کرد: بهترین راهی که قرآن برای کنترل خشم و غضب پیشنهاد داده است سجده است، چراکه که شیطان در زندگی‌اش سجده نکرد و انسان با سجده شیطان را از خود دور کرده و سعه‌صدر پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان به لذت سجده پی ببرد، تمام عمرش را سجده می‌گذارد، گفت: نزدیک‌ترین حالت انسان به خدای متعال لحظه‌ای است که انسان به خاک می‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری، ذکر، زیارت اهل‌بیت(ع) و شرکت در مجالس ائمه معصومین(ع) را عوامل دیگر بازدارنده از خشم و غضب عنوان کرد و افزود: خانه‌ای که بخواهد در برابر رنج‌ها در امان باشد باید در آن روضه اباعبدالله(ع) برگزار شود.

وی بیان کرد: حرم اهل‌بیت(ع) جای ذکر و نور است و برگزاری جلسات برای ائمه(ع) موجب می‌شود که خشم و غضب از خانه‌ها دور شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه معجزه سه نشانه دارد و باید حقانیت خودش، توحید و معاد را ثابت کند، گفت: انقلاب عاشورا دارای معجزه است و کسی که بخواهد به حقانیت سیدالشهدا(ع) پی ببرد باید اعجاز سیدالشهدا(ع) را ببیند.

وی ابراز داشت: در واقعه عاشورا عده‌ای در برخورد با امام حسین(ع) شکشان به‌یقین تبدیل شد، مانند زهیر بن قین که معجزه کربلاست، چراکه امام حسین(ع) شک او را از وجودش برطرف کرد و یقین را در وجودش به وجود آورد.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری گفت: وهب نصرانی یکی دیگر از معجزات عاشورا است؛ او زمانی که با اباعبدالله(ع) روبه‌رو شد به اسلام گروید و امامت را قبول و امام حسین(ع) شک او را به‌یقین تبدیل کرد.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) قیام کرد تا شک مردم را به‌یقین تبدیل کند چراکه داشتند مردم را با شک از ولایت خدا جدا کرده و به ولایت طاغوت می‌بردند.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha