پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام حسین علیه السلام

حوزه/ مدیر مدرسه امام رضا(ع) شهرستان جهرم گفت: امروزه بر همگان واجب است که نام امام حسین(ع) را زنده نگه دارند؛ چرا که نام حسین(ع) احیا کننده شعائر دینی است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از فارس، حجت الاسلام محمد حضوری مدیر مدرسه امام رضا(ع) شهرستان جهرم، در مراسم سوگواری سالار شهیدان که از سوی این مدرسه علمیه با حضور طلاب و روحانیون برگزار شده بود، اظهار داشت: خون حضرت امام حسین(ع) و یارانش اسلام را در همه زمان ها بیمه کرد و پس ازگذشت۱۴۰۰ سال از آن واقعه خونین، هنوز خون حسین(ع) در رودخانه تاریخ جاری است، تا آنجا که کودکان مابه استقبال تاریخ و زمان می روند.

وی یادآور شد: حرکت حسین(ع) حرکتی احیا گرانه است، و لذا او به عنوان یک مصلح و احیاگری که بر فضای سیاسی و مذهبی زمان خود معترض است، قیام می کند.

این استاد حوزه بیان کرد: این که امام حسین را وارث آدم(ع) می خوانیم و زیارت وارث را با سلام به آن پیامبران الهی آغاز می کنیم برای همین منظور است، یعنی امام حسین(ع) نقطه اتصالی  در همه  حرکت های الهی و انقلاب های خدایی است.

وی بیان کرد: جوانان حسینی که فلسفه عاشورا را کاملا درک کرده اند، با منطق و استدلال و برهان حرف می زنند و تلاش می کنند. الگوی آنها امام حسین(ع) است که تا آخرین لحظه آغازگر جنگ نشد، بلکه با شمشیر برنده کلام و سخن به میدان مبارزه آمد.

مدیر مدرسه امام رضا(ع) شهرستان جهرم در پایان تاکید کرد: اگر ذره ای از همت، غیرت، حریت، ایمان، تقوا و بالاخره توحید سیدالشهدا(ع) در وجود ما باشد و در چنین حالتی، اشکی از چشم ما جاری شود، آن اشک بی نهایت قیمت دارد و آن اشک، تنها اشک و آب نیست، بلکه گوهری گرانبها است که مس وجود ما را طلا کرده است.

انتهای پیام 313/44

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha