سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نظری منفرد

حوزه/ نباید از نقش بسیار مهم حضرت زینب(س) در ماندگار کردن حادثه عاشورا و خنثی کردن توطئه های دشمن به سادگی گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد پیش از ظهر امروز در روز سوم شهادت امام حسین(ع) که در بیت مرحوم حضرت آیت الله بروجردی برگزار شد با بیان اینکه آزمایش یکی از سنت الهی است گفت: آزمایش و بلا، یکی از مسائلی است که خدا برای بشر در نظر گرفته است.

 وی با بیان اینکه همه انسانها و حتی انبیاء و امامان مورد بلا و امتحان قرار می گیرند افزود: حقیقت آزمون برای این است که انسانهای خوب و بد از هم مشخص شوند.

 سخنران این مراسم گفت: خدای متعال امام حسین (ع) را در معرض سخت ترین بلا قرار داد و حقا آن امام همام از آزمون الهی با موفقیت بیرون آمدند.

 حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با بیان اینکه حضرت زینب(س) وامام سجاد(ع) هم در معرض امتحان قرار گرفته اند، ولی با معرفتی که داشته اند از آزمون الهی سر بلند بیرون آمده اند، گفت: برای اینکه انسان از بلاهای حضرت حق به سلامت عبور کند باید معرفت و شناخت لازم از نوع امتحان ها داشته باشد.

استاد حوزه با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن شعار الهی از گذشته تاکنون از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده است، عنوان کرد: یزید از طریق تشکیل جلسات و اقدام به تحقیر اهل بیت(ع) می کرد و امروز همان تحقیر به صورت های دیگر در حال انجام است.

 حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد اظهار داشت: اهل بیت(ع) آن قدر با عظمت و بزرگوار بوده اند که توانسته اند در مقابل آن همه تحقیر دشمن، پیروز باشند و توطئه ها یزیدی یکی پس از دیگری را خنثی کنند.

سخنران این مراسم ابراز داشت: در این روزها نقش حضرت زینب کبری(س) به عنوان پیام رسان کربلا بسیار سنگین است و این امر می طلبد عقیله بنی هاشم  با تمام شجاعت در مقابل دشمن نابخرد بایستاد و از مواضع دین اسلام و حادثه کربلا دفاع کند و حقا هم این گونه بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha