جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

حوزه/ استاد حوزهگفت: بیان مسائل اخلاقی به ویژه مسائل اخلاقی که در طول تاریخ رخ داده است نیازی به سند نیست و عقل شرط است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد امروز در چهارمین نشست تخصصی مبلغین نخبه که در سالن همایش های پژوهشگاه فرهنگ و علوم اسلامی در قم برگزار شد اظهارداشت: مسائل اخلاقی دارای پشتوانه عقلی است، اعتقاد خوب،‌ اخلاق خوب را به همراه دارد،‌ در زمینه مسائل اخلاقی نیازی به رفتن به سراغ سند روایات وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با گذشت 14 قرن از واقعه عاشورا برای بازگو کردن آن ایام، راهی به جز نقل حادثه کربلا وجود ندارد، افزود: با توجه به فاصله دوران کنونی با حادثه عاشورا راهی به جز نقل وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در مسائل اخلاقی لازم نیست،‌ هیچ سندی ارائه شود، بیان داشت: برخی اوقات مورخ و نگارنده می‌خواهد هر چیزی را مشاهده کند، ثبت کند، بنابراین چه لزومی وجود دارد بر سر این مسائل مته به خشخاش بگذاریم.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد یادآور شد: مواردی که با عقل منافات ندارد و انگیزه جعل در آنها نبوده چرا قبول نکنیم، بنابراین نمی‌توانیم در مسائل اخلاقی غیرمستندات را به صرف اینکه مستندی برای آن وجود ندارد، کنار گذاشت.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
    0 0
    سؤالی که مطرحه اینه که آیا می توان چنین چیزهای بی سند را به شارع و ائمه نسبت داد؟کسی که دنبال سند هست بجهت اسناد دادن آن به شارع است.