جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعزام مبلغ

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم گفت: بیش از ۴۰۰ امامزاده در استان قم در ۱۰۰ بقعه مدفون هستند که سعی داریم در اکثر این بقاع برنامه های فرهنگی و معنوی برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام حسینی مقدم پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه گفت: ظرفیت امامزادگان ظرفیت بسیار مهمی است که خوشبختانه در ایام محرم نیز با برگزاری گسترده برنامه‎های معنوی این جایگاه اثبات شد.
وی افزود: امسال در 40 امامزاده  استان قم، مراسم ثابت دهه محرم برگزار شد؛در این ایام  80 روحانی در مناطق مختلف استان قم اعزام شدند؛ در این عرصه شاهد رشد  400 درصدی بودیم که تا پایان سال نیز این روند ادامه خواهد یافت.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم بیان کرد: بیش از 400امامزاده در استان قم در 100 بقعه مدفون هستند که سعی داریم در اکثر این بقاع برنامه های فرهنگی و معنوی برگزار کنیم.
وی افزود: کاروان تجمع لبیک یا حسین(ع) در آغاز ماه محرم در امامزادگان برگزار شد که در امامزاده ابراهیم شاهد حضور 5هزار نفر بودیم؛ همچنین همایش شیرخوارگان حسینی و احلی من عسل در امامزادگان استان برگزار شد.
حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: از دیگر برنامه های این ایام می توان به برگزاری همایش ائمه جماعات کل استان با حضور بیش از ششصد امام جماعت در مساجد و ادارات حضور اشاره کرد.
وی اظهارکرد: امسال در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی، برنامه های فرهنگی در 15 امامزاده استان برگزار شد که برخی از این بقاع محور تمام هیئات‎ اطراف خود بودند که از آن جمله می‎توان به امامزاده سیدعلی(ع) و سید معصوم(ع)و.. اشاره کرد.
حجت الاسلام حسینی مقدم بیان کرد: از محل موقوفات امسال کمک هایی به برگزاری مجالس عزاداری و هیئت های مذهبی انجام شد؛ در همین زمینه امسال 14روحانی متخصص مشاوره برای زندانیان اعزام شدند که با استقبال مواجه شد.
مدیرکل اوقاف و امورخیریه بیان کرد: خوشبختانه در امامزادگان در شش امامزاده مشاوره ثابت راه اندازی شد که حداقل مدارک علمی آنها کاشناسی ارشد و دکتری است؛ همچنین در این عرصه خیمه های معرفت نیز در امامزادگان برگزار شد.
وی گفت: در این ایام به 150 هیئت از محل موقوفات مساعدت شد که در این طرح هیئت‎های شاخص استان قم نیز مد نظر قرار گرفتند؛ در کل خدمات و فضای فرهنگی مناسبی در استان قم در این ایام ایجاد شد که نقش مهم روحانیون را در این زمینه نباید از نظر دور داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha