دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدی

حوزه/ به منظور پاسداشت مقام مرجع بزرگ آیت الله العظمی بروجردی (ره) کتاب دو جلدی با عنوان « شُکوه مرجعیت » به همت انجمن فقه و اصول حوزه منتشر شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با بیان اینکه تجلیل و برگزاری آیین نکوداشت بزرگان و علمای حوزه یکی از برنامه های موفق این انجمن می باشد، اظهارداشت: بحمدلله با توجه به اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره بزرگان حوزه برنامه های متنوعی در زمینه فراخوان مقالات، چاپ کتب و برگزاری نکوداشت را در دستور کار داریم.

رئیس انجمن فقه و اصل حوزه افزود: یکی از این اقدامات چاپ کتاب 2جلدی ارزشمند « شُکوه مرجعیت » می باشد که بر اساس مقالات علمی رسیده در خصوص این زعیم عالیقدر جهان تشیع است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه ادامه داد: رویکرد این کتاب، شخصیت شناسی بزرگان حوزوی به صورت رمان و داستان می باشد که بدون تردید نقش بسیاری در الگوگیری طلاب در مسیر زندگی و طلبگی خود دارد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: ‌کتاب شکوه مرجعیت حاوی مجموعه مقالات نکوداشت حضرت آیت الله العظمی بروجردی(ره) و کتاب حواشی سایه بر آفتاب در واقع گلگشتی در زندگی و سیره آیت الله العظمی بروجردی(ره) می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گفت: این انجمن در سال90 تأسیس شد و تا کنون سعی کرده بر اساس  رهنمودهای مراجع عظام تقلید حرکت کند و دغدغه های آنها را از در مباحث اصولی و فقهی برطرف کند.

رئیس انجمن اصول و فقه حوزه بیان داشت: ایجاد اتاق مشاوره علمی در کتابخانه آیت الله حائری برای طلاب، برگزاری نشست های علمی، برگزاری اولین کرسی نظریه پردازی با مجوز شواری عالی، انتشار اولین فصلنامه علمی تخصصی اصول و فقه، تطبیق اصول بر فقه، کاربردی کردن علم اصول و برگزاری 5 حلقه علمی در موضوعات تطبیق علم اصول و نقد و بررسی تاریخ علم اصول، اصول مقارن و علم اصول از جمله فعالیت های این انجمن بوده است.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های مراجع منشور فعالیت‌های انجمن است اظهارداشت: انجمن اصول فقه یکی از خلاق ترین و نوآورترین انجمن علمی در حوزه های علمیه است که دیدگاه های مراجع معظم تقلید به ویژه مقام معظم رهبری را منشور فعالیت های خود قرار داده است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: این انجمن توفیق داشته تا با بسیاری از مراجع معظم تقلید در قم و اصفهان دیدارهایی را داشته باشد و از منوّیات ایشان در راستای برنامه ریزی بهتر و حرکت دقیق تر بهره برده است.

انتهای پیام  313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha