شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طلاب کلاس درس

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه داوری شهرستان سربیشه با بیان این که استاد از مهمترین عوامل پیشرفت حوزه های علمیه است، گفت: در مناطق محرومی همچون شهرستان سربیشه، مشکلات مالی و سایر مسائل سبب می شود که جذب استاد بسیار سخت و درحقیقت ناممکن باشد.

حجت الاسلام محسن قاسمی پور، مدیر مدرسه علمیه داوری(ره) شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: این مدرسه، سال 85 در مقطع سطح یک راه اندازی شده است و طلاب پس از گذراندن این مقطع، برای ادامه تحصیل به مدارس سایر شهرستان ها مراجعه می کنند.

مدیر مدرسه علمیه داوری شهرستان سربیشه با اشاره به کمبود استاد، ادامه داد: به دلیل کمبود استاد و همچنین کمبود آمار طلبه ها، امسال سال دوم پذیرش پایه های 4 و5 در این مدرسه است.

وی به مهمترین عوامل پیشرفت حوزه های علمیه شهرستان ها اشاره کرد و یادآور شد: آنچه در این خصوص، دارای اهمیت ویژه می باشد مسئله تامین استاد و توسعه زیرساخت هاست و در مناطق محرومی همچون شهرستان سربیشه، مشکلات مالی و سایر مسائل سبب می شود که جذب استاد بسیار سخت و درحقیقت ناممکن باشد.

حجت الاسلام قاسمی پور به برنامه های فرهنگی مدرسه علمیه داوری در طول سال اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات ویژه شهادت ائمه اطهار(ع)، برگزاری مراسم ویژه عزاداری در ایام محرم و فاطمیه، برگزاری ویژه برنامه های  دهه ولایت و توزیع کتاب، اجرای برنامه های فرهنگی خوابگاه غدیر کمیته امداد سربیشه وهمچنین برگزاری مسابقات فرهنگی توسط طلاب بومی در روستاها، از جمله مهمترین برنامه هاست.

مدیر مدرسه علمیه داروری شهرستان سربیشه در ادامه به وظایف طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: از آنجایی که انقلاب اسلامی، یک انقلاب کاملا است، هر چه طلبه ها در بحث فراگیری معارف دینی کوشش بیشتری نمایند، قطعا در تقویت انقلاب و دین موفق تر هستند

وی اضافه کرد: به نظر بنده وظیفه یک طلبه در سطح یک و دو،"تحصیل" و وظیفه یک روحانی که موفق به اتمام سطح دو در حوزه علمیه شده، "تبلیغ دین" است.

مدیر حوزه علمیه داوری سربیشه  با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، ابراز داشت: روحانیت، فرهنگ ساز است و ارزش ها از طریق آنان به جامعه تزریق می گردد و گفتار و کردار این قشر معتمد، همواره در طول تاریخ حجت شرعی و مقبول افراد جامعه بوده است.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha