پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام فرزاد منصوری/رئیس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد

حوزه / رئيس اداره تبلیغات اسلامی خرم آباد گفت: هر روحانی مستقر در روستا، به منزله یک دادگاه کوچک در زمینه رفع اختلافات خانوادگی فعالیت می کند و نقش بی بدلیلی در ایجاد استحکام و تحکیم بنیان خانواده دارد.

حجت الاسلام فرزاد منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به این که هم اکنون مبلغان در روستاهای استان علاوه بر اقامه نماز جماعت، بیان احکام و مسائل شرعی، در ارتقای دانش دینی و اجتماعی روستائيان به خدمت مشغول هستند، گفت: مبلغان نقش مهمی در ترغیب و تشویق کشاورزان به زکات دارند و در این خصوص به فرهنگ سازی می پردازند.

وی با بیان اینکه نقش مبلغان در روستاها در صلح و سازش و رفع اختلافات خانوادگی، اساسی است، تصریح کرد: هر روحانی مستقر در روستا، به منزله یک دادگاه کوچک در زمینه رفع اختلافات خانوادگی فعالیت می کند و نقشی بی بدلیل در ایجاد استحکام و تحکیم بنیان خانواده دارد.

رئيس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم آباد با بیان اینکه مبلغان در کاهش دعاوی حقوقی و میزان طلاق در روستاها نیز نقش دارند، افزود: کاهش آسیب های اجتماعی و آسیب های پیش روی بنیان خانواده در روستاهایی که از وجود مبلغان بهره می برند ملموس و معنادار است.

حجت الاسلام منصوری در پایان خاطر نشان کرد: امید می رود با توسعه و تجهیز خانه های عالم در روستاها زمینه حضور ارزشمند مبلغان در روستاهای فاقد روحانی فراهم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha